Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Vesthimmerlands Kommune
Vindere
Udbud af færgedrift mellem Rønbjerg og Livø
(10.06.2020)
M/S BERTHA-K ApS
Strandgårdsparken 18
5600 Faaborg
Udbud af færgedrift mellem Rønbjerg og Livø
Vesthimmerlands Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189471
Postadresse: Vestre Boulevard 7
By: Aars
NUTS-kode: DK
Postnummer: 9600
Land: Danmark
Kontaktperson: Per Larsen
E-mail: pel@vesthimmerland.dk
Telefon: +45 99667353
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/125280298.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.vesthimmerland.dk/
Del II: Genstand
Udbud af færgedrift mellem Rønbjerg og Livø
Besejling af færgeruten Rønbjerg Færgehavn - Livø i 2020 med mulighed for forlængelse.
Besejlingen omfatter som minimum 4-6 daglige ture (tur/retur) i perioden 1. april til 30. september.
En kommende kontrakt vil omfatte alle nødvendige aktiviteter til gennemførelse af færgedriften, herunder tilvejebringelse og vedligehold af færger, billetsalg samt passagerinformation.
Rønbjerg, 9670 Løgstør, Danmark
Sejladsen skal som minimum udføres i perioden fra og med uge 17 (medio april) til og med uge 42 (medio oktober) og omfatte mindst 820 årlige afgange tur/retur mellem Rønbjerg og Livø.
Afhængig af tidspunkt for endelig kontraktindgåelse kan start for sejlads i 2020 eventuelt aftales at starte op til 2 uger senere.
Sejlplanen skal i perioden som minimum omfatte 4 daglige afgange (tur/retur), fredage dog minimum 5.
De resterende minimum 66 afgange i sejlsæsonen placeres fortrinsvis omkring højsæsonen.
Udkast til minimum sejlplan for hverdage mandag-torsdag i 2020; afgangstider fra Livø (afgang fra Rønbjerg ca. 20 min. før): kl. 07.00, 11.00, 15.30 og 17.00.
Sejlplanen, herunder eventuelle ændringer i løbet af året, godkendes endeligt af kommunen.
Der forudsættes indgået kontrakt om sejlads i 2020.
I tilfælde af gensidig interesse hos ordregiver og operatør kan kontrakten forlænges for yderligere 2 perioder af hver 3 år. En eventuel forlængelse af kontrakten vil blive baseret på grundlæggende uændrede vilkår.
Kontrakten indgås efter reglerne i bekendtgørelse nr. 508 af 16. maj 2013 om færgefart, jf. lov nr. 915 af 27. august 2008 om færgefart med senere ændringer samt i henhold til Rådets forordning (EØF) nr. 3577/92 af 7. december 1992 om anvendelse af princippet om fri udveksling af tjenesteydelser i søtransport i medlemsstaterne (Cabotagesejlads). Kontrakten indgås ikke efter bestemmelserne i udbudsloven.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der fremsendes relevant dokumentation til Vesthimmerlands kommune, eksempelvis revisionspåtegnede årsregnskaber for de seneste 3 regnskabsår. For tilbudsgivere, der løbende har fremsendt sådan dokumentation, eller på anden måde har godtgjort dette overfor kommunen, kan der ses bort herfra.
Navn og faglige kvalifikationer for de ledende medarbejdere, som skal udføre opgaven.
Oplysninger om erfaring med færgesejlads eller lignende tjenesteydelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk