Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Samsø Kommune
Vindere
Telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel
(19.06.2020)
Vognmand Bent Kristensen
Ridder Stigs Vej 13
7100 Vejle
Personbefordring på Samsø
Samsø Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 23795515
Postadresse: Søtofte 10
By: Tranebjerg
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8305
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://fikm.dk/
Del II: Genstand
Personbefordring på Samsø
Der udbydes 3 separate delaftaler vedrørende personbefordring på Samsø.
Delaftale 1 omfatter en 6-årig offentlig kontrakt vedr. udførelse af telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel.
Delaftale 2 omfatter en 2-årig offentlig kontrakt (med mulighed for forlængelser op til 6 år) vedr. tilrådighedsstillelse og udførelse af taxikørsel på Samsø.
Delaftale 3 omfatter en 2-årig rammeaftale (med mulighed for forlængelse op til i alt 4 år) vedr. udførelse af visiteret kørsel på Samsø.
Telebuskørsel, Skolebuskørsel og handicapkørsel
Samsø Kommune
Delaftale 1 omfatter telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel i Samsø Kommune. Der skal udføres kørsel med 3 minibusser i såkaldte garantiperioder, hvor alle timer købes og betales for af ordregiver. De konkrete timer fremgår af bilag 4 – garantitimer.
Leverandøren skal i kontraktperioden udover de nævnte kørsler desuden agere som kørselskontor til koordinering af kørsler i garantitimerne.
Tildelingskriteriet er pris. Tilbud afgives ved at udfylde tilbudslisten for delaftale 1 med den efterspurgte timepris. For at sikre vindende tilbudsgiver tilstrækkelig mulighed for at kunne afskrive investeringer i nye køretøjer indgås der kontrakt med en varighed på 6 år, med driftsstart den 10. august, 2020.
Da Samsø Kommune har et fastlagt budget for kørslen omfattet af delaftale 1 og der i dette også skal være rum for uforudsete hændelser vil tilbud med en tilbudt timepris på mere end 425,- blive anset som ukonditionsmæssige.
Delaftalen omfatter kørsel med 3 minibusser, som beskrevet i kravspecifikationen for delaftale 1. Der er krav om sikkerhedsstillelse i form af en anfordringsgaranti for hver minibus på 100 000 DKK.
Taxikørsel
Samsø Kommune
Delaftale 2 drejer sig om en aftale om, i et foruddefineret antal timer, at stille én henholdsvis 2 taxaer til rådighed for kørsel på Samsø mod et årligt vederlag på i alt 300 000 DKK. I forbindelse med tildelingen af aftalen vil der blive givet point for at stille 1 eller 2 taxaer til rådighed i øvrige timer, og der vil blive evalueret på den tilbudte timepris. Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet. Taxaen skal desuden fungere som back-up for den af delaftale 1 omfattede telebuskørsel, således der i spidsbelastningsperioder kan anvendes taxaer til at sikre telebus- eller handicapkørsel. I sommerperioden vil der være krav om flere biler, og der kan forventes yderligere omsætning især i skolernes sommerferie.
Tilbud afgives ved at udfylde tilbudslisten for delaftale 2 med henholdsvis en timepris for taxakørsel udført for ordregiver og det tilbudte antal ekstra timers taxakørsel. Der er angivet en maksimalt tilladt pris, der kan tilbydes for kørsel udført for ordregiver.
Delaftalens krav fremgår af bilag 6 – kontraktudkast delaftale 2. Der indgås en toårig aftale med ikrafttræden den 22. juni, 2020, med mulighed for forlængelse op til 2 gange 2 år. Indtjening modregnes ikke i det faste årlige vederlag på 300 000 DKK.
Det er ved afgivelse af tilbud på delaftale 2 – taxikørsel muligt at gøre tilbuddet afhængigt af tildeling af kontrakt på delaftale 1 – telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel. Dette angives på tilbudslisten for delaftale 2.
Der er mulighed for forlængelse på uændrede vilkår i op til 2 gange á 2 år.
Visiteret kørsel
Samsø Kommune
Delaftalen omfatter visiteret kørsel, fortrinsvis kørsel til læge, for de borgere, der er visiteret til ydelsen.
Der skal afgives en timepris for kørslen ved udfyldelse af tilbudslisten for delaftale 3. Tildelingskriteriet er pris.
Det er ved afgivelse af tilbud på delaftale 3 - visiteret kørsel muligt at gøre tilbuddet afhængigt af tildeling af kontrakt på delaftale 1 – telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel og/eller delaftale 2 – taxakørsel.
Der udbydes en toårig rammeaftale med driftsstart den 10. august, 2020, med mulighed for forlængelse på uændrede vilkår i yderligere 2 år. Der kan ikke gives nogen sikkerhed for den konkrete omsætning på rammeaftalen. Der er budgetteret med en udgift på 140 000 DKK årligt.
Grundet den lave omsætning på delaftalen kan der afgives tilbud med forbehold for tildeling af kontrakt på enten delaftale 1 eller delaftale 2. I givet fald skal dette forbehold angives på tilbudslisten for delaftale 3.
Der er mulighed for forlængelse i op til yderligere 2 år til en samlet aftalelængde på 48 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
De i punkt III.1.3 teknisk og faglig kapacitet angivne tilladelser udgør kravene til egnetheden til at udøve erhvervsaktiviteterne.
Egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Erhvervsansvarsforsikring.
Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for hvert af de seneste 2 regnskabsår er positiv.
Tilbudsgiver skal i forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD dokumentere gyldig erhvervsansvarsforsikring med en samlet årlig sum på mindst 5 mio. DKK.
Tilbudsgivere skal have opnået selve tilladelsen eller bindende tilsagn om tilladelsen til at udføre de udbudte typer af kørsel.
For de enkelte delaftaler drejer dette sig om følgende tilladelser:
Delaftale 1 – telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere gyldig fælles skabstilladelse i henhold til Lov nr. 1050 af 12. december 2012, eller kunne fremvise bindende tilsagn om opnåelse af en sådan tilladelse.
Delaftale 2 – Taxikørsel:
Gyldig taxatilladelse efter lov nr. 107 af 30. januar 2013 eller lov nr. 1538 af 19. december 2017 (Taxa loven) eller kunne fremvise bindende tilsagn om opnåelse af en sådan tilladelse.
Delaftale 3 – visiteret kørsel:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere at være i besiddelse af enten:
1) tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring i henhold til lov nr. 1538 af 19. december 2017 eller kunne fremvise bindende tilsagn om opnåelse af en sådan tilladelse.
eller:
2) Gyldig fælles skabstilladelse i henhold til lov nr. 1050 af 12. december 2012, eller kunne fremvise bindende tilsagn om opnåelse af en sådan tilladelse.
eller:
1) Gyldig taxatilladelse efter lov nr. 107 af 30. januar 2013 eller lov nr. 1538 af 19. december 2017 (Taxaloven) eller kunne fremvise bindende tilsagn om opnåelse af en sådan tilladelse.
Der er for alle delaftaler indarbejdet en arbejdsklausul i kontrakten.
For Delaftale 1: Telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel skal der ske virksomhedsoverdragelse af de chauffører, der i dag udfører telebuskørsel på den eksisterende kontrakt.
For Delaftale 1: Telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel er der krav om sikkerhedsstillelse.
For Delaftale 2: Taxikørsel skal vindende tilbudsgiver senest ved kontraktstart være tilknyttet et kørselskontor.
For Delaftale 3: Visiteret kørsel skal der indgås databehandleraftale.
Del IV: Procedure
Horsens
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontraktstart for de enkelte delaftaler:
- Delaftale 1 - Telebuskørsel, skolebuskørsel og handicapkørsel: 10. august 2020
- Delaftale 2 - Taxikørsel: 22. juni 2020
- Delaftale 3 - Visiteret kørsel: 10. august 2020.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk