Op til 65 procent af alle køretøjer over 3.500 kg i EU kører med for lavt dæktryk og er derfor skyld i 30 procent for meget afbrændt brændstof og 25 procent kortere levetid pr. dæk. Det gør EU noget ved fra 1. juli 2024, hvor tunge køretøjer nu også skal køre med dæktrykmålere, også kaldet TPMS.
Det fortalte Dennis Alexis fra The Scandinavian Tire...
Fra næste år skal køretøjer over 3.500 kg have dæktrykmålere
Dæktrykmålere fra 2024 skal spare klima og havarier
Dennis Alexis, STRO, gav på Dæktemadagen et indblik i kommende krav til dæktryksmålere på tunge køretøjer. (Foto: Kim Lock-Lorenzen/LoraGrafisk)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement