Det hjælper måske at råbe op. I hvert fald lader det til, at den seneste tids omtale af de danske myndigheders fodslæbende indstilling over for nye lastbiler med aerodynamisk front og forlængede førerhuse er under opbrud - langsomt.
De nye aerodynamiske lastbiler har typisk 20 cm længere front og et førerhus, der er op til 30 cm. længere. De opfyl...
Aerodynamiske lastbiler: Myndigheder vil se på reglerne lidt hurtigere
Tidsplanen speedes en anelse op for at få klarlagt, om de nye aerodynamiske lastbiler kan få lov til at køre som modulvogntog
Fronten på Volvo FH Aero er 239 mm længere end en standard-kabine - og det går ikke, hvis du vil køre modulvogntog i Danmark. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement