23948sdkhjf

Niels Pagh Logistics gør klar til fremtiden

Firmaet fra Vejen går imod strømmen. Har opsagt underleverandøraftalerne og satser på egne biler og chauffører.
Vognmands-virksomheden Niels Pagh Logistics ApS i Vejen sikrer med flere tiltag både kvaliteten og konkurrencekraften på et trængt marked.

Virksomheden, der har specialiseret sig i transporter til Spanien, har reduceret antallet af underleverandører og øget antallet af egne lastbiler fra 30 til næsten det dobbelte. Bestyrelsen er blevet styrket, og selskabsformen bliver ændret fra ApS til A/S.

- Vi har i det seneste års tid reduceret antallet af underleverandører fra 30 til fire, fortæller direktør Michael Pagh, dser ejer firmaet sammen med Flemming Jørgensen.

- Samtidig har vi øget antallet af egne lastbiler. Vores flåde består af 56 moderne og miljøvenlige lastbiler. Dermed har vi både øget uafhængigheden af underleverandører og reduceret brændstofforbruget væsentligt,

Godt fra start

Firmaet har fået en god start på 2013 med et resultat på 400.000 kroner efter årets første fire måneder. Sidste år kom selskabet ud med et minus på 1,2 millioner kroner.

- Det har været meget frustrerende med det underskud. Resultatet er stærkt påvirket af én ekstraordinær omkostning – et meget stort tab på én udenlandsk vognmand, siger direktør Flemming Jørgensen.

Samtidig med beslutningerne om at opsige underleverandøraftaler og øge antallet af egne lastbiler, besluttede selskabets ejer at styrke bestyrelse. I dag er fhv. bankdirektør i Sydbank, Finn Boel Pedersen, bestyrelsesformand.

Fra ApS til A/S

Netop nu arbejdes der på at ændre selskabet fra et ApS til et A/S som endnu et strategisk tiltag, der skal styrke selskabet. På den måde ønsker ejerne at sende et klart signal om, at der er tale om en stabil og seriøs vognmandsforretning med en klippefast tro på fremtiden.

Spanien

Niels Pagh Logistics har siden etableringen i år 2000 haft transportopgaver mellem Danmark og Spanien som en niche i branchen. Til trods for den generelle krise i Europa, er det lykkedes at fastholde volumen og omsætning. I dag har virksomheden 45 ugentlige afgange til Spanien, hvor lagerkapaciteten er blevet øget de seneste to år.

Opgaverne spænder vidten enkelt mikrobølgeovn til en lejlighed i Malaga.

- Vi har mange specielle opgaver, fortæller Flemming Jørgensen. Da Danmarks Tekniske Universitet (DTU) skulle deltage i konkurrencen Villa Solar med et nul-energi hus, flyttede vi huset fra Lyngby til Madrid. Efter udstillingen skulle huset tilbage til Danmark, hvor det nu er opstillet hos Grundfos i Bjerringbro.

Andre specialopgaver er hastetransporter med skibsskruer, vindmølle-dele mm.

Flere medarbejdere

- Parallelt med overgangen fra underleverandører til egne lastbiler har vi øget antal medarbejdere fra 64 til 184, hvoraf langt de fleste er chauffører. Alle er uddannet i miljøvenlig og sikker kørsel

- Alle vore biler er udstyret med energisparende dæk. Alle trækkere har en indbygget fartbegrænser, der er indstillet til maksimalt 85 km/t.

- Begge disse tiltag er til gavn for miljøet, slutter Michael Pagh.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094