23948sdkhjf

Årtiers forsømmelse af E45/A7

Sikringen af erhvervsområderne Slesvig-Holsten, Danmark og Hamborg er meget afhængig af en fungerende infrastruktur. Derfor skal den en udbygning af det alternative vejnet være en af hovedopgaverne af trafikplanlægningen.
I årtier er dette blevet forsømt, lød en af de kritiske røster ved en dansk-tysk logistikkonference i Harrislee-Kupfermühle ved Flensborg i sidste uge.

Der deltog cirka 60 logistikvirksomheder og trafikeksperter på konferencen, som varf arrangeret af Vækstcentret i den Dansk-Tyske Region og Logistik Initiative Schleswig Holstein.

Måske ny bro over Kielerkanalen

- De aktuelle problemer viser, hvor følsomt trafiksystemet er i Slesvig-Holsten, sagde statssekretæren i det slesvig-holstenske ministerium for Økonomi, Arbejde, Trafik og Teknologi, dr. Frank Nägele og henviste til reparationsarbejdet ved Rader Hochbrücke (A7) over Kielerkanalen.

- Vi er positiv omkring broen, men vi ved ikke, om det vil gælde i hele den planlagte levetid på 80 år. Derfor overvejes der nu et nybyggeri, som skal optages i Bundesverkehrswegeplan, der er et katalog over offentlige anlægsprojekter på transportområdet i Tyskland.

- En ny togpassage over kanalen ved Rendsborg er allerede nu blevet anmeldt.

For at aflaste A 7 fortsætter delstaten Slesvig-Holsten med planerne om en udvidelse af A 20 med udførelsen af en ny passage over Elben og en dertil nødvendig finansieringsmodel.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063