23948sdkhjf

Ingen interesse for Aarhus-Kalundborg

Alle forsøg fra Kattegat-Ruten til at komme i dialog med Transportministeriet mislykkedes.
- I over et år har vi forsøgt at få et møde i stand med Transportministeriet for at udtrykke vores bekymring over forskellen i pris i konkurrencen med storebæltsforbindelsen. Fire gange er vores planlagte møder med Transportministeriet blive udskudt, senest den 12. september 2013, fortæller operations manager Birte Dettmers, Kattegat-Ruten.

- Dette får os til at konkludere, at der ikke i ministeriet er en klar interesse i at sikre en fremtid for ruten.

Mols-Liniens monopol

En anden kritik fra Kattegat-Ruten er, at den danske regering ingen interesse havde i at røre ved Mols-Liniens monopol.

- Vi fik ikke lov til at benytte den offentlige havn på Sjællands Odde, fordi det ikke var muligt, at to forskellige selskaber kunne drive færgefart i denne havn, siger Birte Dettmers.

- Denne beslutning blev truffet af sikkerhedsmæssige årsager, fik vi at vide.

;ols-Linien fik pladsen

Den plads, Kattegat-Ruten efterspurgte i Odden havn, er nu blevet tildelt Mols-Linien til deres nye hurtigfærge. Det er kun 12 måneder efter, at Kattegat-Ruten blev afvist.

- Vi opfatter det som protektionisme. Det har ødelagt konkurrencemulighederne, slutter Birte Dettmers, som ærgrer sig over, at Kattegat-Rutens hurtigfærge aldrig fik lov til at sejle på Odden Havn.

Hurtigfærgen sejler i dag i Middelhavet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08