23948sdkhjf

Logistikeksperter indsat i Filippinerne

DHL har sendt et hold logistikeksperter til Filippinerne for at hjælpe til efter tyfonens enorme ødelæggelser. De skal hjælpe med at opbygge logistikapparatet i lufthavnen.
Ifølge FN's kontor for koordinationen af humanitære anliggender (UNOCHA) er mere end 10 millioner filippinere ramt og mere end 660.000 er fordrevet fra deres hjem. Der er et desperat behov for vand, mad, medicin, husly, hygiejne og sanitære forhold.

Sammen med andre humanitære partnere har DHL opført et midlertidigt lager i Mactan Cebu lufthavn.

Teamet sørger for at håndtere den indkomne nødhjælp og for hurtig læsning af lastbiler eller helikoptere.

Da vejene er ødelagte eller blokerede og det er sværere at komme til de mindre øer, bliver særlige poser med basal nødhjælp (DHL Speedballs) kastet ud fra en helikopter.

Specielt team

- Den store udfordring i Filippinerne er den totale ødelæggelse af infrastrukturen og at landet består af mange øer, siger Chris Weeks, der er DHL's direktør for Humanitære Anliggender.

- I samarbejde med UNOCHA har vi etableret et globalt netværk af Disaster Response Teams (DRT). Netværket består af mere end 400 uddannede medarbejdere, der er registreret som frivillige over hele kloden. De yder gratis logistisk støtte i lufthavne. Her udfører de professionelle lager- og lagerstyringsopgaver og sørger for at læsse nødhjælp for den videre transport.

Siden teamet blev etableret i 2005 har det været indsat og ydet logistisk støtte mere end 20 gange verden over. Tre af tilfældene har været på Filippinerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062