Nye Volvoer til DTL-formand
Vamdrup Specialtransport har købt to nye 4-akslede Volvo FM lastbiler med 500 HK.
Firmaet har gennem mange år har opbygget stor ekspertise på særlig krævende transporter som for eksempel vindmøller, kedler, lystbåde og hele maskinanlæg.
VST råder over det nødvendige grej i form af kraner, sættevogne, påhængsvogne og blokvogne. Til at trække det hele har virksomheden 20 lastbiler i vognparken - hovedparten Volvo-lastbiler. Det er der en særlig grund til.
- Volvos driftsikkerhed og kvalitet er, som vi ønsker, siger den 62-årige vognmand.
- Vi har stor tillid til produktet og de medarbejdere, som står bag produktet hos Autohuset Vestergaard.
Opbygningen
Chassiset på de nye Volvo'er er ideelt at bygge lastbilkraner op på. Chassisforstærkningen for kranen er specielt lavbygget og ført helt frem til frontstøttebenene og giver dermed 100 årocent løftekapacitet 360 grader rundt og en 2 / 3½" skammelkoblingshøjde på 1,25 meter.
I samarbejde med KL Kranservice i Jernvedlund ved Ribe står Jørgen Egeskov selv for opbygningen af sine lastbiler.
Opbygger selv
Hans interesse for teknik og hans baggrund som smed giver ham gode forudsætninger for at optimere lastbilerne til opgaverne, de skal løse.
Hellere opbygge et køretøj til et specifikt formål frem for at brede sig for meget og gå på kompromis og lade lastbilen opfylde for mange funktioner på en gang. Det bliver aldrig helt godt, mener Jørgen Egeskov, der sætter en ære i at udnytte hver en millimeter af pladsen i sine opbygninger, så lastbilerne fremstår kompakte og færdigbyggede.
Vamdrup Specialtransport, der blev etableret i 1982 af Jørgen Egeskov, beskæftiger 23 medarbejdere.