23948sdkhjf

Solgte kun et enkelt anlæg

Danmark investerer vældig lidt, siger Roger Jacobsen fra norske Brøvig.
Markedet i Danmark er dødt! Så barskt lyder det fra Roger Jacobsen, der er direktør hos den norske vaskemaskineproducent Brøvig.

- Ingen investerer i nye vaskeanlæg i Danmark for tiden. Sidste år solgte vi kun et nyt anlæg til et busfirma i Jylland. Til sammenligning solgte vi 5-6 store anlæg i Norge. Det sælger vi også i Danmark på et normalt år.

Det svenske marked er allerede kommet sig over krisen. Her sælger Brøvig pænt.

- Danmark er ellers et fint marked på 20-25 store anlæg om året. Det er på størrelse med det norske marked, men netop nu er der intet nysalg i Danmark.

- Til gengæld reparerer vi en del på de 50-60 anlæg, vi har kørende hos kunder i Danmark. Vi har en servicemand, der ikke bestiller andet, siger han.

Ifølge Roger Jacobsen er markederne i Sverige og Norge ved at blive oversvømmet af billige spanske anlæg, ligesom de tyske producenter også har presset prisen..

- På grund af krisen i Sydeuropa, øger alle deres salgsindsats i de nordeuropæiske lande. Det giver ekstra udfordringer, slutter han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068