23948sdkhjf

DTL slanker sin struktur

Spareplan hos DTL betyder, at kredsene nedlægges og og regionskontorerne mister deres selvstændighed. Kontingentet røres der ikke ved.
Bestyrelsen i DTL har besluttet at nedlægge de 13 nuværende kredse og erstatte dem med en regionsstruktur, skriver Transportmagasinet, som udkommer i dag.

Flere af kredsene omfatter kun en enkelt vognmandsforening, og i sagens natur er kredsformand og vognmandsformand én og samme person. Dertil kommer, at kredsene i praksis reelt er uden praktisk betydning.

Erstatningen bliver dannelse af fire regioner, som skal dække Midt- og Nordjylland, Sønderjylland og Fyn samt Sjælland. Den sidste region skal omfatte specialforeninger og erfa-grupper: Dansk Møbeltransportforening, DANAFFALD, Danske Fragtmænd a.m.b.a. samt DTL Dyr.

Regionskontorer ind under DTL

Samtidig arbejdes på, at DTLs tre servicekontorer mister en del af deres nuværende selvstændighed og bliver en integreret del af det øvrige DTL.

Målet er at få så meget for kontingentkronerne som muligt og en ensartet medlemsservice.

Ved at integrere de nuværende DTL kontorer skabes mulighed for besparelser på et par hundrede tusinde kroner om året.

Ingen kontingentforhøjelse

DTLs bestyrelsen er sammen med lokalforeningers formænd og næstformænd blevet enige om, at tiden ikke er inde til at hæve kontingentet.

Risikoen for at miste medlemmer bedømmes til at være for stor i en tid, hvor vognmændene kæmper for at få deres regnskaber til at løbe rundt.

Det er udelukkende DTL-kontingentet, der fastfryses. Hvad der kontingentmæssigt sker i regionerne er en anden sag.

Formændene vil heller ikke spare på det høje niveau for det erhvervspolitiske arbejde. Dedd finder, at det fortsat er vigtigt at fastholde så meget politisk indflydelse som muligt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094