Bedste DHL-resultat i 8 år
DHL Express Danmark er gået "back to basics". Det har givet bonus.
Der er sat ekstra ressourcer ind på kundeservice, medarbejderudvikling og på at kunne levere tidligere på dagen og afhente pakker senere end før.
- Dét har ramt helt rigtigt i markedet, siger adm. direktør Claus Lassen fra DHL.
- Alene i juli voksede omsætningen på vores kerneforretning med 12 procent i forhold til året før. Samlet set er virksomhedens omsætning steget med 9 procent i 2011.
DHL Express har i seneste og indeværende år investeret kraftigt i infrastrukturen for at matche både efterspørgslen og ønsket om hurtigere service overfor kunderne.
Blandt investeringerne er en helt ny Boing 757, der flyver direkte til og fra Billund. Dermed tilbyder DHL de tidligste leveringstider og seneste pickup-tider på markedet.
Desuden er der investeret i en helt ny terminal i Fredericia og en ombygget terminal i Stilling. I år investerer DHL yderligere 22 millioner kroner i terminalen i Kastrup.
- Det er de færreste af vores konkurrenter, der kan matche sådanne investeringer, siger Claus Lassen.
- Det er afgørende for vores vækst, at vi får optimeret vores infrastruktur. Efter min bedste overbevisning vokser vi nu hurtigere end markedet og vinder markedsandele fra vores nærmeste konkurrenter.
Tjener mere på hver bil
Samlet set har virksomheden sparet 6 propcent på udgiftssiden. Det er blandt andet opnået ved at samle alle kundeservicemedarbejdere i hovedkontoret i Vallensbæk.
Til gengæld er der skruet op for uddannelsesbudgettet. Alene i år har DHL brugt 3-4 millioner kroner på at videreuddanne de ansatte.
- Vi investerer massivt i vores varemærke og medarbejdere. Det er to afgørende faktorer for succes i enhver servicevirksomhed. Af samme årsag har vi sat os et mål om at blive den førende arbejdsplads og Danmarks bedste til kundeservice, slutter Claus Lassen.