Bladmand til Volvo Ocean Race
Direktør for britisk sportsblad - Greg Miall - er udnævnt kommerciel direktør for Volvo Ocean Race 2011-2012.
Greg Miall's rolle omfatter alle kommercielle aktiviteter herunder arbejdet med at finde store sponsorer, sætte hold, forhandle anløbshavne og mødesteder på seks kontinenter og udvikle leverandørpartnerskaber på tværs af alle aspekter af begivenheden.
Greg Miall er tidligere adm. direktør for det engelske magasin Sport og global sales director i avis-koncernen Metro International.
Med en baggrund inden for sponsorering, globale medier og innovative partnerskaber bringer han en betydelig kommerciel erfaring og indflydelse med sig til Volvo Ocean Race.
Volvo Ocean Race er sejlsportens Formel 1, hvor professionelle sejlere i hightech kapsejladsbåde sejler jorden rundt.
Uden for sejlsport
Volvo Ocean Races koncernchef Knut Frostad har taget en markant anderledes tilgang til kapsejladsen denne gang.
- Vi har benyttet headhuntingfirmaet Egon Zender International for at finde topmotiverede ansøgere, siger han.
- Vi har ikke holdt os tilbage fra at ansætte egnede kandidater, som kommer uden for sejlsportsbranchen.
- Ansættelsen af Greg Miall er den første af flere ansættelser, som vi vil gennemføre i løbet af foråret. Vi fortsætter med at opbygge vores team fra de mest professionelle folk uanset branche, forklarer Frostad.
Allerede begyndt
Miall påbegyndte sit arbejde i denne uge i Spanien og ser frem til de mange forskellige udfordringer, som begivenheden tilbyder.
- Volvo Ocean Race er en utrolig spændende begivenhed, siger han.
- Vi skal nu arbejde videre med at skabe et team, der kan videreføre Volvos vision for verdens mest prestigefyldte kapsejlads. Jeg glæder mig til at samarbejde med sponsorer og partnere, så vi sammen kan gøre denne kapsejlads til den mest succesrige af dem alle.