23948sdkhjf

Børneulykkefond i samarbejde med DTL

Kampagnen "Trafiksikkerhed i Øjenhøjde" får nu også Børneulykkesfonden som partner. Det er forsikringsselskabet Codan og Danmarks største børnehospital, som står bag.
DTLs kampagne "Trafiksikkerhed i Øjenhøjde", har fået en ny partner med på holdet, nemlig Børneulykkesfonden.

De øvrige partnere er fortsat Danske Fragtmænd, 3F Transport-gruppe, Volvo Lastvogne, Falck og olieselskabet OK.

- Børneulykkesfondens formål er at forebygge og mindske antallet af børneulykker i Danmark, og netop den formål passer som hånd i handske med børnekampagnen, oplyser DTL.

Bag Børneulykkesfonden står Codan Forsikring og landets største børnehospital, H.C. Andersen Børnehospital, der hører under Odense Universitetshospital.

Fonden støtter især forskning og udvikling for at få mere viden om, hvordan børneulykker kan undgås. Desuden støttes udviklingen af behandlinger, og fonden skal også være med til at øge bevidstheden om og mindske antallet af børneulykker.

Ottende år

Trafiksikkerhedskampagnen går ind i sin ottende sæson i træk. Forberedelserne er stadig i fuld gang, men det ligger allerede nu fast, at der geografisk fokuseres på skolerne på Vestsjælland og Fyn i ugerne 15-20. Skolerne kan begynde at tilmelde sig fra den 18. februar.

Der bliver tre store "Trafiksikkerhed i Øjenhøjde"- events:

* Det første kommer til at ligge på Sjælland i begyndelsen af april, formodentlig i Næstved.

* Lørdag den 29. maj er kampagnen i Jylland i forbindelse med Gammel Estrup Marked på Djursland.

* Afslutningsarrangementet bliver i år afviklet på Fyn på Egeskov Slot på den årlige Falckdag den 7. August.

Alle børn, der deltager i kampagnen, vil igen i år få udleveret gratis trafiksikkerhedsveste og refleksbånd.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063