23948sdkhjf

Vi skal ud i krogene

Leder i Transportmagasinet den 6. september 2010 pg lastbilbranchens imagekampagne.
NU HAR DEN såkaldte "lastbilbranche" startet fase 2 af sin imagekampagne. Nu bliver den for alvor landskendte, når den nu bliver et tilbagevendende indslag på TV’s reklameblokke. Familien Danmark vil komme til at kende og elske de tre charmerende chauffører Kent, Frank og Allan - hvis det står til lastbilbranchen.

HVEM ER SÅ denne lastbilbranche? Det er vel først og fremmest organisationerne med FDE/ITD i spidsen, fordi de har fået idéen og fundet de 20 millioner kroner frem, som bliver brugt på kampagnen. Lastbilbranchen er vel også alle de vognmænd og chauffører, som til daglig holder DK kørende. Det er også terminalarbejderne, disponenterne og telefonpigerne hjemme på kontoret. Man kunne måske også argumentere for, at den også må omfatte de mange udenlandske transportfirmaer, som er storkunder hos FDE. Det er faktisk udlændinge, som lægger flest penge i FDE’s kasse.

NETOP UDLÆNDINGENE ER måske kampagnens ømme punkt. Der kører flere og flere udenlandske chauffører i Danmark. Forstår de videoen? Næppe. Fatter de budskabet? Næppe heller. Når man ser elefantræs på motorvejene, er det meget tit udlændingene, der vil forbi. Det giver et problem, for hr. og fru Jensen kan næppe se forskel. En lastbil er en lastbil.

DERFOR ER DER stadig lang vej, før kampagnen når ud til de tusinder, der beskæftiger sig med transport herhjemme. Vi må ikke hvile på laurbærrene. Kampagnen skal helt ud på terminalerne. Budskaberne skal hæftes op på opslagstavlerne hos speditørerne. Den skal ud til alle i transport - om de så er danskere eller udlændinge. Og vi kan alle bidrage.

Held og lykke med kampagnen.

Næste Transportmagasin er på gaden den 27. september 2010.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064