Er ikke bange for opmærksomhed
Kent, Frank og Allan er de nye trucker-medie-darlings i Danmark. Deres ansigter er allerede godt kendte i transportbranchen, og nu er turen kommet til resten af Danmark.
De tre chauffører er blevet valgt blandt flere hundrede, som havde tilmeldt sig - men de tager deres berømmelse med knusende rå.
Kent Leander, der er den unge fyr med hue i reklamefilmen, synes, at det har været sjovt at være med i kampagnen.
- Hidtil har jeg bare passet mit job som forvalter på Danske Fragtmænds terminal i Randers. Nu er jeg pludselig med i forreste række.
- Jeg er vant til at gå forrest. Jeg har været i hæren en del år og har en officersuddannelse. Jeg er vant til udfordringer. Nu er det ikke med krudt og kugler, men med sang og musik. Det er også sjovt.
- Jeg har ikke noget imod opmærksomhed. Jeg har heller ikke noget imod at blive kendt i hele landet. Jeg er kun glad for, at de kan bruge mig i kampagnen.
Kent håber, at kampagnen kan være med til at få kollegerne i branchen til at sætte mere fokus på den positive adfærd.
Går efter sejren
For Frank Støve var der ingen tvivl, da han meldte sig til casting. Han gik efter sejren.
- Jeg melder mig ikke til noget uden at ville vinde, siger han.
Frank Støve er den høje fyr med overskæg. Han kommer fra Knebel på Djursland og arbejder som lastbilchauffør for Rygaard Transport og har masser af selvtillid - på den charmerende måde.
- Da jeg kørte til den første casting, tænkte jeg, at jeg nok skulle klare det: men da jeg så alle de andre, tænkte jeg, at det nok ville være svært. Det gik, og jeg har kun fået positive tilkendegivelser.
Frank har det fint med at blive kendt og kunne godt finde på at bruge sin berømmelse til at skifte branche.
- Jeg er glad for at være i transportbranchen. Jeg har været på lager, kontor og arbejdet som chauffør. Men jeg vil også have det fint i underholdningsbranchen, hvis tilbuddet skulle komme.
Frank mener, at det er vigtigt, at kampagnen kan få chauffører til at se, hvordan de skal opføre sig.
- Vi fylder meget i gadebilledet og skal ikke lave meget forkert, for at blive opdaget. En lille fejl ses med det samme. Derfor skal vi fokusere på at undgå fejl og dårlig opførsel i trafikken.
Bliver i branchen
Allan Nielsen - den skaldede fyr med skægget fra Slagelse - har det også fint med at blive kendt.
- Jeg meldte mig til det frivilligt. Så må jeg tage, hvad der kommer, siger han.
Allan arbejder som lastbilchauffør og kører mellem Danmark og Tysland hver anden dag.
- Jeg har aldrig snakket med så mange journalister, som jeg har gjort den sidste måned. Jeg har jo bare været vant til at passe mig selv.
- Jeg var i vores lokalavis i forrige lørdag og blev interviewet på vores lokale TV-station.
- Jeg har to drenge på henholdsvis 3 og 16. Oliver på 3 kan de to første vers af rappen, men ham på 16 syntes at det var pinligt - i starten. Nu synes han, at det bare er sjovt. Han får jo også respons fra vennerne.
Allan tror ikke, at berømmelsen får ham til at ændre sin karriere.
- Jeg har fundet min rette hylde i transportbranchen. Jeg har arbejder her i 20 år og kan ikke forestille mig at lave noget andet. Det samme med min kone. Hun kører også som chauffør for den samme vognmand - Henning Jensen i Frederikssund - og hun køre samme slags ture til Tyskland, som jeg gør.
- Jeg tror, at vi i transportbranchen skal gøre opmærksom på, at vi er på vejene. Vi fylder, og derfor skal vi være ordentlige i trafikken.
- Vi tre chauffører er kampagnens ansigter udadtil. Der er os, der skal hive fat i folk og fortælle, hvad vi laver, slutter han.