Dansk succes på messe i Hamborg
Mere end 50.000 besøgende på den internationale SMM-messe for skibsbygning og marineteknologi i Hamborg, der sluttede i fredags, indikerede, at marinebranchen er på vej tilbage på sporet efter krisen.
Målt på antallet af gæster og stemningen, var udstillingen en stor succes.
- Fra udstillernes stande blev der udtrykt generel tilfredshed med SMM 2010 og den danske pavillons overordnede design og beliggenhed, rapporterer kommunikationsrådgiver Mette Korsgaard Harbøll fra Dansk Eksportforening.
- Den danske hal lå mellem de nye og de gamle messehaller på Hamburg Messe & Congress Center. Den var bygget op med et åbent og overskueligt udtryk, hvor besøgende nemt kunne finde de relevante virksomheder samtidig med, at hallen gav et indtryk af helhed.
- Danish Marine Group, som eksportfremstødet hedder, fremstod med en samlet identitet, som gjorde de besøgende opmærksom på hele den danske udstillerskare - fra de små og mellemstore eksportvirksomheder til de førende danske industrilokomotiver indenfor deres respektive sektorer.