23948sdkhjf

Nyt trailerdæk opnår det "umulige"

Goodyear lancerer næste generations trailerdæk - Marathon LHT II. Det er et dæk, som giver vognmandsforretninger store besparelser og nedsætter CO2-udslippet.
Marathon LHT II er det nyeste medlem i Goodyears -koncept til nedbringelse af brændstofomkostningerne. Konceptet hedder hedder Max Technology Fuel Max.

LHT II er et dæk, der opnår det nærmest umulige:

* ekstrem lav rullemodstand,

* ypperlige friktionsegenskaber i vådt føre.

* reduceret støjniveau og

* øget nyttelast og kilometertal.

Disse egenskaber opnås gennem en kombination af nye konstruktionsløsninger, slidbanemønstre og materialer.

Konstruktionen

LHT IIs konstruktion er baseret på en computeroptimeret komponent-dimensionering, der sænker dækkets temperatur og reducerer rullemodstanden. Disse to faktorer er vigtige for et optimalt brændstofforbrug og øget holdbarhed.

Den stabile og hårdføre struktur bidrager til lang holdbarhed, der også er vigtig ved senere regummiering.

LHT IIs kompakte slidbanedesign nedsætter energitabet. Multi-radius kontur sikrer jævn slitage og de brede og massive ribber i skulderpartierne forebygger dækskader.

Det nye mønsterdesign medvirker til en rigtig god nedbremsning på våde veje og et lavt støjniveau.

Den seneste teknik indenfor gummiblandinger med et stort indhold af silikater giver desuden dækket den bedste balance, så der opnås nedsat rullemodstand, stor ydeevne på våde veje samt et højt kilometertal.

Opfylder 2012-regler

LHT II opfylder allerede nu de lovbestemte minimumskrav, som stilles i EU's nye regler for dæk, og som træder i kraft i slutningen af 2012. Samtidig indfører EU en ny mærkning af dæk.

Målemetoden er endnu ikke er offentliggjort, men alligevel regner Goodyear regner med, at det nye dæk får fine karakterer i alle de tre målekriterier: rullemodstand, greb på vådt underlag og lydniveau.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063