23948sdkhjf

Still og OM går nu sammen

To af Europas store producenter af gaffeltrucks, tyske Still og italienske OM, samler nu kræfterne om fremtidig produktudvikling og organisationsudvikling.
Den amerikanske KION-koncern, som ejer tre af verdens store gaffeltruck-producenter - Still, Linde og OM - er nu i gang med at konsolidere sig som den største producent af gaffeltrucks på det europæiske marked. Foreløbig er det besluttet af lægge Still og OM sammen på det italienske marked.

Still og OM sammenlægges i Italien, hvor OM har to fabrikker. Hermed bliver Still og OM tilsammen den største udbyder i støvlelandet.

- Sammenlægningen af de to producenter er et skridt videre for at effektivisere vores organisation, udtaler Gordon Riske, der er adm. direktør for KION Group.

- Vi ønsker at forstærke OM i Italien, hvor vi i forvejen er markedsleder. Samtidig får Still adgang til at sælge OM's produkter i det øvrige Europa.

Netværket i Italien vil komme til at bestå af et hovedkontor, seks regionsafdelinger og 69 forhandlere. I alt bliver der 2.400 medarbejdere - de 1.000 fra Still og 1.400 fra OM.

Med denne konstellation sikrer KION Group sig førstepladsen i Italien.

Tilpasset Still

I det øvrige Europa - herunder Danmark - overtager Still nogle særdeles spændende produkter. OM's produkter, der består af gasdrevne og dieseldrevne gaffeltrucks, vil blive opgraderet til Stills design og kvalitet.

OM's nyeste modelserie er konstrueret med konventionel hydrodynamisk transmissionsprincip (Torque Converter). Desuden har de et nyudviklet program af palletrucks.

Gas- og dieseldrevne trucks er et nyt område for Still, og Gerner Hoppe, adm. direktør i Still Danmark har store forventninger til de nye produkter.

Store forventninger

- Vi kommer til at udbygge vor produktudvalg ganske effektivt, siger han.

- Vi har allerede bestilt en del nye produkter fra koncernens to fabrikker i Italien. Det står klart allerede nu, at vi kommer til at præge efteråret i Danmark med disse nye tiltag.

Det er specielt et helt nyt motortruckprogram i klassen 1,5 - 3,0 ton løftekapacitet, som Gerner Hoppe har store forventninger til.

Herhjemme har Still på det seneste fået succes med hybride gaffeltrucks, som henvender sig til kunder med meget intensiv drift.

OM's konventionelle modeller henvender sig til kunder, der ikke kører i 2- eller 3-holds skift, men som først og fremmest ønsker fokuserer på prisen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11