23948sdkhjf

To-cifret vækstrater for Volvo

Den svenske lastbilproducent Volvo Group har oplevet et stort opsving i andet halvår 2010. Salget er steget som følge af det gradvise opsving i efterspørgslen på de fleste af koncernens markeder.
Samtidig fortsatte rentabilitet med at blive bedre takket være:

* stigningen i salget,

* streng kontrol over omkostningerne og

* en god produktivitetsudvikling.

Korrigeret for kursudsving er Volvo-koncernens omsætning steget med 31 procent sammenlignet med andet kvartal 2009. Driftsresultat nåede 4,8 milliarder svenske kroner med en overskudsgrad på 6,9 procent.

I andet kvartal nettosalget steg med 27 procent til 68,8 milliarder skr. Korrigeret for valutabevægelser steg salget med 31 procent.

Vil øge produktiviteten

- På kort sigt vil vi fokusere på at sikre, at de planlagte produktionsstigninger i de fleste af vores produktionsanlæg drives så effektivt som muligt, siger Volvo-koncernens adm. direktør Leif Johansson.

- Efterspørgslen er steget temmelig moderat, hvilket er positivt, da det giver os en god mulighed for at fortsætte med de aktiviteter, der bidrager til yderligere at øge produktiviteten og effektiviteten.

På baggrund af den positive udvikling har Volvo besluttet at starte produktion af det nye motorprogram i Indien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063