23948sdkhjf

Troen på Comlog er vendt tilbage

- Jeg synes, at vi går en spændende tid i møde. Vi har fået godt fat i de kunder, som var tilbageholdende i 2009, og som lige ville se, hvor Comlog endte. Nu er vi tilbage på sporet og er klar til nye landvindinger, siger Comlog-Vehco-direktør Søren Als Christiansen.
Af Jesper B. Nielsen

Der er optimisme i luften. Vehcos overtagelse af Comlog har givet kunderne troen på Comlog tilbage, og det har skabt en stemning af forår og forventning trods isvinter og finanskrise.

- Den genvundne tillid fra kunderne har vi konkret oplevet som en stigende interesse i at konvertere de gamle Comlog 2-enheder til den nye model, siger Søren Als Christiansen, Comlog-Vehcos adm. direktør i Danmark.

Så positiv har situationen ikke set ud længe. I det meste af det forgangne år udeblev ordrerne i takt med at Comlogs økonomi blev dårligere.

- Vores største udfordringer var, at jungletrommerne gik hurtigt. Comlog var til salg, og vores overlevelse hang i en tynd tråd. I en sådan situation er det forståeligt, at kunderne tænker sig om en ekstra gang, inden de investere i en ydelse, som Comlog skal levere de næste mange år.

- Nu har vi fået skibet i sikker havn og justeret organisationen, så vi er blevet en sund forretning. De første måneder med nyt ejerskab har været med positive tal. Det kan jeg kun være glade for – og mest af alt er jeg glad for, at vi har fået fuld tillid tilbage fra vores kunder.

- Vi har positive forventninger til 2010. Havde en af nytårsraketterne også fjernet finanskrisen, så havde vi klappet i vores små hænder, siger Søren Als Christiansen.

Eco-Driving

Vehcos overtagelse af Comlog har skabt Skandinaviens største og mest alsidige firma inden for flådestyring. Vehcos mobile flådestyring og Comlogs fast installerede løsninger supplerer hinanden godt.

- Vi har fået tilført en ny tilgang til markedet. Nu har vi mulighed for at tilbyde vores danske kunder løsninger, som vi ikke kunne før. Det er vældig positivt, siger Søren Als Christiansen.

Vehcos mobile løsning klares af en avanceret Motorola-PDA, som kombineres med en sort boks, som via et can-bus interface kommunikerer med bilen. Vehcos Eco Driving-system giver chaufføren mulighed for at ændre sin kørselsadfærd da han løbende får tilbagemeldinger på PDA-skærmen. Kører jeg økonomisk fornuftigt? Kører jeg for hurtigt?

- Det var vist sig, at chaufførerne typisk opnår en brændstofbesparelse på 6-12 procent, når de får sådanne informationer til rådighed "real time", siger Søren Als Christiansen.

- Der er netop nu en stor interesse for optimering af brændstof, så vi har store forventninger til Eco-Driving herhjemme.

- Vi håber, at det kan skabe et konkurrenceelement chaufførerne imellem og noget at snakke om, når de mødes på rastepladserne og i firmaet.

Læs hele interviewet i den trykte udgave af Transportmagasinet, som er på gaden netop nu.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078