23948sdkhjf

Ny lederuddannelse skal gøre speditionsbranchen attraktiv

Nye tider, nye strategier og en ny lederuddannelse. Sådan ser fremtiden ud for speditørerne.
Den verden vi kendte for 8 år siden findes ikke mere, og den kommer ikke igen. Det er en kendsgerning vi alle kan nikke genkendende til. Vi kan desværre også nikke genkendende til, at de økonomiske nøgletal for vores branche ikke går i den rigtige retning.

Sådan siger Jakob Størling, der er uddannelseschef hos Danske Speditører, og henviser til Deloittes årlige analyse for Speditionsbranchen. Den fortæller, at den gennemsnitlige overskudsgrad falder for andet år i træk.

- Det kan bedre betale sig at investere sine penge i en gennemsnitlig udlejningsejendom, end at investere sine penge i en speditionsvirksomhed. Hvordan gør vi så vores branche økonomisk attraktiv igen? spørger han.

Svaret er uddannelse. Det handler om at være dygtig nok til at skabe den vækst, som er nødvendig for branchen. Derfor arbejder Speditørskolen på at løfte kompetenceniveauet generelt i branchen. Der er for eksempel fokus på udvikling af fagligheden i branchen via etablering af målrettede akademi- og diplomuddannelsesforløb målrettet transportsælgerne.

Nye lederuddannelse

Faglighed er mange ting. Det handler også om høj faglighed inden for områder som salg, ledelse, strategi osv.

- Vi mener på Speditørskolen, at det er vores ansvar at løfte kompetencerne blandt vores medlemmer på alle relevante områder, siger Jakob Størling.

- Danske Speditører har udviklet et helt unikt 6-dages strategisk lederudviklingsforløb. Det er en uddannelse, som har til formål at styrke lederne i vores medlemsvirksomheder indenfor seks specifikke fagområder.

• Networking strategy.

• Communication & sales.

• Negotiation tactics & strategy.

• Innovation.

• Burning platform.

• Logistics Strategy.

Praktisk orienteret

For Speditørskolen handler det om at tilbyde en praktisk orienteret uddannelse, hvor man ikke skal læse tykke bøger eller skrive store opgaver! Det handler derimod om læring via interaktivitet.

Forløbet er baseret på metoder som interaktive udviklingsøvelser, workshops og løsning af konkrete strategiske problemstillinger.

- Uddannelsen giver deltagerne konkret praktisk anvendelig viden, som de kan implementere med det samme i virksomheden, slutter Jakob Størling.

Målgruppen for uddannelsen er ledere og topledere i danske speditionsvirksomheder
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094