23948sdkhjf

Trafikkaos på dansk eksportrute

Rader Hochbrücke på Autobahn A7 over Kielerkanalen skal udskiftes med ny bro inden for de kommende ti år.
Om en halv snes år bliver Rader Hochbrücke over Kielerkanalen blot en etsporet vej, mens der skal opføres en ny bro. Den faldefærdige motorvejsbro over Kielerkanalen kan kun holde endnu 11 år. Der skal bygges en erstatningsbro så at sige oven på den gamle bro.
Det oplyser Bettina Hagedorn, som er formand for budgetkontroludvalg i den tyske Forbundsgad. Hun har netop været i København i forbindelse med et møde om Femer-forb´bindelsen.
Den nye bro over Kielerkanalen vil indgå i en snarlig lov, der udpeger Tysklands vigtigste infrastrukturprojekter. Det sikrer en hurtig planlægning og godkendelsesproces.

Ikke som ønsket
Dermed bliver der intet af Slesvig-Holstens ønske om en kombineret vej- og banetunnel ved Rendsborg under Kielerkanalen.
- En sådan tunnel vil aldrig kunne gennemføres i løbet af 11 år, hævder Bettina Hagedorn. Derfor har trafikministrene fra delstaten Kiel og forbundsregeringen Berlin aftalt en bro, der kan stå færdig om senest 11 år.
Derimod har Bettina Hagedorn intet nyt for jernbanen, som fortsat må benytte den over 100 år gamle jernbanebro ved Rendsborg.

Over 40 år gammel
Rader Hochbrücke er en 1.498 meter lang bro over Kielerkanalen som en del af Autobahn A7. Det er en vigtig korridor for den danske eksport. Broen er bygget 1967-1972 og har været lukket flere gange for lastbiler i forbindelse med reparationer.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.488