DSV tilbage i Nordjylland
Flere kunder valgte ny samarbejdspartner, da DSV Air & Sea lukkede sit nordjyske kontor i 2009. Nu skal tabt land generobres.
Disse tre herrer skal få DSV Air & Sea til at vokse i det nordjyske. Fra venstre administrerende direktør Henrik Nielsen, branch manager (Horsens) Peter Groth og branch manager (Aalborg) Morten Andersen.
- I 2013 søsatte vi en ny strategi for hele DSV Air & Sea, vi ville hæve omsætningen. Derfor valgte vi som noget af det første at komme tilbage til Nordjylland, fortæller Henrik Nielsen, adm. direktør i DSV Air & Sea.
Fredag den 16. marts holdt DSV åbningsreception i de nye lokaler, og Henrik Nielsen havde derfor lagt vejen forbi Aalborg.
Mange positive tilkendegivelser
Lejeaftalen på Troensevej 16 i Aalborg Øst blev skrevet under i august måned sidste år og allerede den 3. november kunne DSV Air & Sea slå dørene op til sit nye kontor. Og indtil videre går alt efter planen.
- Vi har allerede fået mange positive tilkendegivelser fra tidligere kunder, som gerne vil bruge os igen, så det er dejligt. Men der ligger masser af arbejde og venter. Det er spændende, siger Morten Andersen, branch manager i den nye Aalborg-afdeling.
Morten Andersen har sat holdet til det nye DSV Air & Sea, og det var ikke svært. Han var nemlig selv en del af den tidligere Aalborg-afdeling og to af kontorkollegaerne kender han fra dengang. Der er nu i alt fire ansatte på det fysiske kontor og derudover to sælgere.
Vi vil det hele
Fra Aalborg-kontoret afvikler DSV Air & Sea selv alle sendinger fra nordjyske kunder, der dækker et bredt branchespekter.
- Vi sender alt fra tøj til tungere industrigods, vi kan og vil gerne begge dele, understreger Morten Andersen.
Han lægger ikke skjul på, at det nu er ambitionen at bide sig godt fast i markedet og vokse yderligere.
- Som du kan se, er der plads til 10 personer her på kontoret, så vi har en klar ambition om at udvikle os, smiler han og smider en bemærkning om, at DSV Roads også har et godt øje til Nordjylland.
Henrik Nielsen forklarer, at DSV generelt ser størst vækstpotentiale på sø- og luftfragt, aktiviteterne her er cirka 50 procent større end de øvrige divisioner. Det hænger sammen med, at DSV Roads primært opererer i Europa, mens aktiviteterne i Air & Sea spreder sig globalt.