MAN snupper markedsandele
Voksende marked og øget afsætning skaber travlhed hos MAN Truck & Bus Danmark.
3
Billeder
MAN har det seneste år øget sin markedsandel i lastbilsegmentet over 6 ton med 6,2 procent. Foto: MAN Truck & Bus Danmark A/S.
Dugfriske tal viser, at MAN det seneste år har øget sin markedsandel i lastbilsegmentet over 6 ton med 6,2 procent til nu 21,8 procent. Fremgangen kommer i en periode, hvor markedet samtidig er steget med 60,1 procent. I år er der frem til nu indregistreret 1641 biler mod 1021 sidste år.
Ifølge Claus Lindholm, Market Communication Manager i MAN Center Scandinavia, oplever MAN størst vækst i Jylland og på Fyn. Derfor ansættes Flemming Jensen (51) som ny sælger til det midt- og vestjyske. Han får fysisk placering i Herning fra salgskontoret hos MAN-servicepartneren DieselDok. Flemming er født ind i vognmandsbranchen og har desuden arbejdet 21 år i speditionsbranchen.
Også østpå opruster MAN sit sælgerteam.
- Det gør vi blandt andet, fordi vi har rigtig mange kunder i Københavns-området, forklarer Claus Lindholm.
Claus Hornuff (48) kommer med udgangspunkt fra MANs hovedafdeling i Greve samt fra Autoriseret MAN servicepartner Jens Junker A/S i Hillerød til at fungere som salgskontakt for kunder i dele af København samt i Nordsjælland. Claus har blandt andet arbejdet med finansiering af lastbiler, senest kommer han fra en stilling som godschauffør.
Med de to nyansættelser tæller MANs salgsadeling nu 20 mand. Dertil kommer fire ny salgselever, som MAN har indgået uddannelseskontrakt med.
- Hele transportbranchen kæmper med at få elever, vi kæmper med at få elever - og set i det lys har vi taget initiativ til at uddanne vores egne MAN-sælgere, som vi håber på at kunne fastansætte efter endt uddannelse, slutter Claus Lindholm.