23948sdkhjf

Dæk designet til hver aksel

Nu er Continentals 3. generationsdæk til lastbiler komplet.
Den tyske dækproducent Continental lancerede sidste år de første dæk i deres 3. generations-serie, hvor dækkene designes specifikt til funktionen på køretøjet. Nu er Hybrid-serien til lastbiler komplet med specialudviklede dæk til styreaksel, trailer og trækaksel.

- Conti Hybrid-serien er vores svar på markedets stigende behov, hvor transportbranchen efterspørger lang levetid og god brændstoføkonomi, siger adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark.

- For at opfylde disse krav har vi designet dækkene til de enkelte aksler på vogntoget.

Produktprogrammet består nu af dæk til tre typer af lastbilaksler:
HS3 (Hybrid Steer) til styreaksel. 3-tallet står for 3. generation.
HD3 (Hybrid Drive) er til trækaksler.
HT3 (Hybrid Trailer) er til trailer-aksler.

Styreakslen bruger mindre brændstof
HS3 er til lastvognens styreaksel og er blevet udstyret med mønsterdesignet Plus Volume Pattern, som kan øge levetiden med 17 procent. Designet af slidbanen giver mindre rullemodstand og dermed mindre forbrug af brændstof. Egenskaberne holder også i vådt vejr. Dækket fås også som vinterdæk, mærket M+S (Mud + Snow) og 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).

Trækakslen har længere levetid
Det nye dæk til trækakslen, Conti Hybrid HD3, har en 20 procent længere service-levetid i forhold til forgængeren. Denne forbedring skyldes et nyt blok-design, hvor lamellerne udgør næsten to tredjedele af den samlede mønsterdybde. Det giver højere stabilitet og bedre resultat med hensyn til slid-

Trailerdæk til B-værdi på EU's dækmærke
Den nye dækserie afrundes af Conti Hybrid HT3 til trailer. Her har Continental udviklet specielle gummiblandinger, der forbedrer kørselsøkonomien. Gummiblandingen i slidbanen øger levetiden med op til 8 procent. Derudover forbedrer gummiblandingen vejgrebet, så dækket får værdien B i vådt føre på EU’s dækmærke. Samme karakter får dækket for brændstoføkonomien, der er forbedret 6 procent i forhold til forgængeren.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.252