23948sdkhjf

Femern-chef er rykket til Odense

Odense Letbane har ændret udbudsstrategi, og det kræver flere folk i topledelsen, hvor Steen Lykke nu er ansat som teknisk direktør.
Efter syv år i Femern A/S tiltrådte Steen Lykke den 1. december i en nyoprettet stilling som teknisk direktør i Odense Letbane P/S.

Her vil han indgå i direktionen af letbaneselskabet, som ud over Steen Lykke tæller økonomidirektør Per Feddersen og administrerende direktør Mogens Hagelskær.

Stillingen som teknisk direktør er blevet oprettet, fordi Odense Letbane i februar valgte at skifte udbudsstrategi på letbaneprojektet – fra ét samlet udbud til en opdeling i flere udbud.

Ændringen i strategien medfører, at organisationen skal styrkes internt. Som bygherre får letbaneselskabet nemlig en større opgave med at koordinere og sikre retningen for det samlede projekt.

- Det kræver flere folk, også i topledelsen, men samtidig får vi også en større træfsikkerhed i forhold til, at både økonomien og alle de tekniske detaljer kommer til at spille sammen mellem pakkerne, siger administrerende direktør Mogens Hagelskær, der betegner Steen Lykke som ”én af Danmarks største kompetencer inden for komplicerede infrastrukturprojekter”.

Mogens Hagelskær peger på, at Steen Lykke gennem mere end to årtier har arbejdet med ledelse af store infrastrukturprojekter. Hos Femern A/S som projektchef, teknisk direktør og seniorrådgiver for den administrerende direktør, og før dette som projektchef for Marmaray-metrosystemet i Istanbul. Cv’et tæller desuden otte år som kontraktdirektør i Øresundskonsortiet og flere lederstillinger i forbindelse med konceptudviklingen i de tidlige stadier af Metroen i København.

Som teknisk direktør for Odense Letbane P/S bliver det Steen Lykkes opgave at lede den tekniske stab i letbaneprojektet og styre anlægget af selve letbanen sikkert i mål. Det ser han frem til:

- Jeg er stolt over at være med til at udføre det mest spændende og ambitiøse byggeprojekt i Odenses historie og samtidig et af Danmarks største infrastrukturprojekter. Odense Letbane er en decideret bybane, foruden den skal gå gennem universitetsområdet og Det Ny OUH. Det gør den kompliceret at anlægge – ikke mindst under hensyn til byens daglige virke og den kvalitet, som letbanen skal bibringe Odense. Men det er netop den udfordring, jeg ser frem til at løfte, siger Steen Lykke.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078