23948sdkhjf

DSV Transport søger friskt blod

Friske øjne og nye perspektiver skal være med til at løfte forretningen til nye højder i fremtiden
Der er gang i hjulene hos DSV Transport i Roskilde. Som en del af sin nye strategi, kaldet ’Vejen Fremad’, er virksomheden blandt andet klar til at opruste på medarbejder-fronten. Derfor søger man fire nye nøglepersoner, der skal være med til at udstikke kursen i de kommende år.

Der er tale om en produktionschef, en salgschef, en markmand og en projektkoordinator, fortæller administrerende direktør i DSV Transport, Lars Saltoft Kristoffersen.

- Det er en del af vores nye strategi, at vi skal mande op og få frisk blod ind, så vi kan høste nye tanker og ideer til, hvordan tingene skal gøres, forklarer direktøren.

Krydssalget styrkes
Den fremtidige projektkoordinator skal tilknyttes jordafdelingen, hvilket indebærer blandt andet kommunikation med kunder og myndigheder, mens markmanden skal tilknyttes entreprenørafdelingen, og får til opgave at knytte både vognmænd, kunder, kørselsafdeling, chauffører og sælgere bedre sammen.

På chef-niveauet vil salgschefen blive overordnet budget- og resultatansvarlig på salgssiden, mens produktionschefen kommer i spidsen for produktionsafdelingen, der varetager kørsels- og ordreafvikling for mere end 200 fasttilkyttede vognmænd øst for Storebælt.

Og der er brug for at efterleve en strategi, der kan sikre virksomheden på lidt længere sigt, sådan som markedet lige nu udvikler sig, vurderer Lars Saltoft Kristoffersen.

- Vi ser lige nu, at mange af de fremtidige store byggeprojekter bliver udsat, for eksempel Femern og Storstrømsbroen. Og selvom alle i branchen har travlt lige nu, kan man se lidt længere frem, at flere af de store infratrukturprojekter, for eksempel motorvejsudbygning og den nye bane Ringsted-KBH, er ved at være afsluttet. Og de projekter, der skulle afløse dem, kommer ikke rigtig.

Stærk samarbejdspartner

Udviklingen skaber en del bekymringer hos kunderne, der har investeret en hel del over den seneste tid. Og Lars Saltoft Kristoffersen påpeger også, at selvom der er gang i boligbyggerier i København, så er det for DSV Transports vedkommende ikke nok til at absorbere nedgangen i infrastrukturen.

- Det kan komme til at betyde, at den vækst, vi havde set i markedet frem til 2020, det ser vi ikke helt med samme øjne på i dag. Det vil smitte af på konkurrencebilledet i branchen, fordi der er så stor kapacitet på markedet lige nu, vurderer direktøren, og understreger, at den nye strategi skal være med til at sikre, at DSV Transport også i fremtiden vil være en stærk samarbejdspartner for sine kunder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078