Kampen om kendskabet
Deler man navn med en af branchens helt store spillere, kan det være nødvendigt at bruge ekstra energi på at brande sig for kunder og samarbejdspartnere
Det er blandt andet konceptbiler som denne, der skal være med til at slå en fed streg under, hvem DSV Transport er - og ikke mindst, hvad de kan levere til kunder og samarbejdspartnere. Foto: DSV Transport
Transportvirksomheden blev i 2004 sammen med resten af DSV Miljø frasolgt fra DSV-koncernen, og ejerskabet overgik til engelske Triton. Sidste år skiftede ejerskabet så igen, denne gang til de to investorer Kent Arentoft og Peter Korsholm – men navnet hænger stadig ved.
Storebrors navn er ikke en direkte ulempe, men det kan af og til skabe lidt forvirring. Derfor er det også en del af DSV Transports nye strategiplan 'Vejen fremad', at virksomheden skal fremstå klart og tydeligt i forhold til sin virksomhed og de ydelser, der leveres til kunderne, samt i forholdet til de mange vognmænd.
- Vi bruger mange resurser på at profilere os, også på de sociale medier, så folk får kendskab til os. Vi forsøger hele tiden at skabe klarhed og synlighed omkring, hvem vi er, forklarer administrerende direktør Lars Saltoft Kristoffersen til Transportmagasinet.
Profileringen bliver også tænkt ind i virksomhedens materielle rammer – med kørsel med konceptbiler og nyt hovedkontor ved motorvejen ved Roskilde, håber direktøren at skabe synlighed for de mange, der hver dag færdes på strækningen.
- Vores placering ved Roskilde betyder, at rigtig mange kommer forbi og kommer til at se det. Det er med til at bygge den profil op, som vi gerne vil have til at stå knivskarpt.
Og når det kommer til profilering overfor branchen, er Lars Saltoft Kristoffersen glad for fagpressen, der kan skrive relevante og aktuelle historier til potentielle fremtidige samarbejdspartnere.
- Vi har brug for sådan nogle som Transportmagasinet, der kan profilere os over for branchen og taler direkte til branchen. Vi er meget glade for den eksponering, fordi det bliver læst af mange af de ’rigtige’ mennesker, som vi håber at få fat i, slutter direktøren.