Klar strategi skaber markant vækst hos Dachser
Markederne i Skandinavien er præget af lav vækst. Alligevel har Dachser i Norden vækstet markant siden 2011, og virksomheden tager flere og flere kunder samt markedsandele
Dachser har nemlig formået at vokse kraftigt både i Danmark og i Skandinavien som helhed. Det samlede nordiske koncernregnskab fortsatte de seneste års positive vækstkurve med et resultat på 33,4 mio. kroner mod et resultat i 2014 på 17,2 mio. kroner før skat, en forbedring på hele 94,2 procent.
- Væksten i Dachser skyldes mange forhold, men primært et konstant og dedikeret fokus på vækst, udvikling og lønsomhed i alle vores forretningsområder. Det sker blandt andet på basis af en grundlæggende ledelsesfilosofi om, at tingene skal gøres enkelt og effektivt og rigtigt første gang over for vores kunder, siger Finn Skovbo Pedersen, Managing Director for Dachser Nordic.
Optimering af logistikbalancen
- Vi har et skarpt fokus på optimeringen af den enkelte kundes logistikbalance. For os handler det om at skabe tryghed og transparens i leveringen af varer for vores kunder, hvilket kan være med til at styrke den enkelte virksomhed på konkurrenceparameteret. Vi konkurrerer ikke kun på fragtrater, men tænker kundens behov, herunder kundens egne interne logistikprocesser, forstået således at vi kan optimere kundens logistikforløb på en positiv måde, så deres egne processer forenkle, siger Finn Skovbo Pedersen, og fortsætter:
- Med det udgangspunkt søger vi at skabe langsigtede og strategiske logistikpartnerskaber med vores kunder. Dette er med til at styrke såvel forretningen som resultatet for begge parter. Blandt andet på den baggrund har vi formået at vende et underskud i 2011 til et markant overskud i 2015, siger Finn Skovbo Pedersen.
På dette grundlag formår den familieejede virksomhed konstant at erhverve nye kunder, som bidrager dels til den organiske vækst i toplinjen og dels til et forbedret resultat. En konstant øget effektivitet i udnyttelsen af virksomhedens ressourcer bidrager samtidig til en stabil positiv udvikling i overskudsgraden, som på nordisk plan er steget fra 2,2 i 2014 til 3,4 i 2015.