23948sdkhjf

Volvo blev størst i Danmark i 2016

Mange nye innovative produktnyheder til anlægsbilerne har bidraget til, at knap hver tredje solgte lastbil blev en Volvo

Med en markedsandel på 29,8 % blev Volvo Trucks markedsleder på det danske marked for lastbiler over 16 tons i 2016.

Det er især de mange nye innovative produktnyheder til anlægsbilerne, der har bidraget til, at knap hver tredje solgte lastbil blev en Volvo.

I 2016 blev totalmarkedet for lastbiler over 16 tons i Danmark på 4.553 biler, hvilket er en lille stigning på 5 % i forhold til 2015.

Administrerende direktør Lars Bo Larsen er meget tilfreds med årets resultat:

- Vi er utrolig glade for den tillid, som kunderne har vist os, og for at de har taget så godt imod vores innovative produktnyheder såsom I-Shift med krybegear og opdaterede commonrail motorer, siger han, og fortsætter:

- En vigtig årsag til det gode resultat ligger også hos vores dygtige forhandlernetværk, der gør et fremragende arbejde med at servicere og levere biler til kunderne. I 2017 vil vi selvfølgelig endnu en gang gøre vores bedste for at leve op til kundernes forventninger, og vi glæder os især til at møde eksisterende og nye kunder på Transportmessen i Herning.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.118