23948sdkhjf

Flyttemand bliver væk selvom kunderne har betalt

DR afslører ufine forretningsmetoder hos flyttefirma i programmet 'Kontant'

Flyttefirmaet BM Fragt og firmaets direktør Bo Madsen er kommet i vælten, efter Drs forbrugerprogram 'Kontant' torsdag rullede over skærmen.

Det viser sig nemlig, at virksomheden bruger ganske ufine metoder, når det kommer til at drive flytteforretning. Kontant har været i kontakt med 20 tidligere kunder, og de fleste sager følger det samme mønster.

Det skriver DR.dk.

BM Fragt indgår en aftale om flytning, opkræver depositum, men dukker aldrig op. I stedet modtager kunderne en besked fra direktør Bo Madsen med kreativ undskyldning for, hvorfor BM Fragt ikke kan flytte lige den dag. Hvis kunden derefter annullerer flytningen, betales depositum ikke tilbage.

I de sager Kontant har kendskab til, drejer det sig om i alt 103.837 kr., som Bo Madsen skylder tidligere kunder - der aldrig har fået flyttet så meget som en papkasse - og ansatte, der siger, at de har løn til gode hos BM Fragt.

Kontant har talt med Bo Madsen flere gange over telefonen under optagelserne til torsdagens program. Han afviser, at tidligere ansatte ikke har fået løn, men erkender at skylde tidligere kunder penge. Han lover, at de får pengene tilbage.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125