Logistikkompagniet vil dække hele Danmark
Siden etableringen i 2009 har Logistikkompagniet fra hovedsædet i København arbejdet målrettet på at vokse på det danske marked for logistik- og bemandingsløsninger.
Innovation, fokus og procesoptimering er nøgleordene for virksomheden, der leverer knowhow og ressourcer til inhouse lagerlogistik hos blandt andet Reitan Distribution, L’Oreal og Nilfisk.
Med afsæt i erfaring fra kunder på Sjælland har Logistikkompagniet nu ambitioner om at udbrede sine løsninger til virksomheder og kunder i hele Danmark.
Til at stå i spidsen for denne ekspansion har Logistikkompagniet ansat Jan Glintborg som ny kundelogistikchef med ansvar for Fyn og Jylland i en nyoprettet stilling.
- Efter strømlining og fokusering af Logistikkompagniets ydelser og koncepter har vi valgt at sammenlægge salg og drift. Sammenlægningen bunder i, at vi har fundet ud af, at vi opnår de bedste resultater ved at kombinere salgs- og leveranceansvaret ved ansættelse af en kundelogistikchef, som ud over kunderelationen har det grundlæggende driftsansvar, der sikrer, at kundernes behov indfries, fortæller administrerende direktør fra Logistikkompagniet, Jan Dewald Hansen.
Jan Glintborg kommer senest fra en stilling som salgschef for G4S gennem 16 år, hvor han havde ansvaret for flere end 20 sælgere, der var ansvarlig for salg/fastholdelse af kontrakter til store og mellemstore virksomheder i Danmark.
Det kræver den rigtige mand
Med Jan Glintborg får Logistikkompagniet en kompetent profil med mange års erfaring med salg og ledelse.
Ud over at have indgående kendskab til opbygning af en salgsorganisation fra bunden, vægter Jan Glintborg samtidig varetagelse af kunderelationer samt at sikre den rigtige driftsmæssige tilgang hos kunderne.
- Jan er hardcore salgsmand samtidig med at han har forståelse for kundernes behov. Jan bliver derfor en central figur i det team, der skal bidrage til at styrke vores positive brand inden for lagerlogistik og øge vores aktivitets- og vækstniveau i Jylland og på Fyn, fortæller Jan Dewald Hansen, der forestiller sig, at kundeporteføljen i Vestdanmark bliver på ca. 50 kunder ligesom i Øst.
Fokus på kunderelationer og resultater
Jan Glintborg, der bor i Middelfart og får udgangspunkt Logistikkompagniets kontor i Fredericia, betegner sig selv som en resultatorienteret leder med et højt energi-niveau.
- Hvis der er noget, der motiverer medarbejdere, så er det en overordnet, der brænder for arbejdet og tilfredse kunder. At få muligheden for at være med til opbygningen af en stor kundeportefølje i Vestdanmark er naturligvis en spændende udfordring, og jeg har en ambition om at fortsætte den positive udvikling af Logistikkompagniet, så afdelingen bliver lige så stor som i hovedstadsområdet, fortæller Jan Glintborg.