Ny direktør for Mercedes lastbiler
Jens-Christian Tittel har overtaget posten som adm. direktør for Mercedes-Benz Trucks i Sverige og Danmark. Der er sket her pr. 1. april 2018, hvor Tittel afløser Martin Hink, som vender hjem til Tyskland i en ny stilling inden for Daimler-koncernen.
Jens-Christian Tittel har været salgschef hos Mercedes-Benz Trucks i Danmark de seneste år og får altså nu det overordnede ansvar for både det danske og svenske marked.
Fortsætter strategien
- Jeg er glad for at få muligheden for at arbejde videre med strategien, som vi iværksatte for to år siden på tværs af de to nabo-markeder, siger Jens-Christian Tittel.
- Vi har et motiveret team, som er altafgørende for at lykkes. Jeg ser meget frem til at arbejde sammen med både dem og vores dygtige forhandlere.
Jens har de seneste år sammen med resten af holdet i Danmark formået at løfte salget og øge markedsandelen, hvilket resulterede i et rekordresultat i 2017. Samtidig har Mercedes-Benz lanceret den nye service Uptime, ligesom man også har haft premiere på lastbilen Fuso på det danske marked.
Udvalgt af sin forgænger
- Jens er med sin erfaring fra det danske marked og indgående kendskab til organisationen som helhed den oplagte kandidat til at stå i spidsen for de to markeder, siger Martin Hink, som selv har været med til at udpege Jens som sin efterfølger.
- Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Jens og holdet bag vil gøre alt for, at vores kunder bliver de mest tilfredse kunder på markedet, hvilket må siges at være vores vigtigste opgave.
Tittel bosat i Malmö
Jens-Christian Tittel er oprindeligt født i Tyskland, men er nu bosat i Malmø med sin kone Ilona og deres tre børn på henholdsvis 14, 11 og 6 år. Når Jens ikke er på arbejde, bliver fritiden brugt på oplevelser med familien og kitesurfing.
Mens Jens-Christian Tittel overtager posten i Danmark og Sverige, rykker hans forgænger Martin Hink tilbage til Tyskland i stillingen som Sales Projects & Processes i den globale organisation for salg af lastbiler.
Martin Hink får dermed ansvaret for at sætte retningen for fremtidens salg af lastbiler inden for Daimler-koncernen.