23948sdkhjf

Fragt på kryds og tværs

TJW Fragt i Karlslunde distribuerer primært på Sjælland, men har kunder i hele landet

Hos TJW Fragt i Karlslunde kører man overvejende distributionskørsel på Sjælland - med udgangspunkt i terminalen i Karlslunde - og her passer MAN TGM perfekt ind.

De bliver købt med en fem-årig leasingkontrakt og kører i firmaet til de er cirka otte år gamle.

Lige nu har TJW Fragt fået leveret tre nye MAN TGM modeller inklusive den testbil, vi netop har lånt. Bilen blev solgt til TJW Fragt samme dag, vi kørte i den.

Ved samme lejlighed blev nogle ældre TGM-modeller solgt. De har rundet 600.000 km på de otte år, de har kørt for firmaet.

Som medlem af Dansk Distribution henter og bringer man også forsendelser i den jyske terminal i Taulov. Til det formål anvendes i stor udstrækning MAN TGX, hvor man netop har fået den nye Efficient 3 udgave.

Der er ganske meget gods ind og ud af Fyn og Jylland. Derfor passer de to centre i Karlslunde og Taulov godt sammen.

Kører meget lokalt
- Vi er meget lokale i Dansk Distribution, så vi ville ikke køre vores gods direkte til en kunde i Esbjerg, siger direktør Johnny Weygaard

- Det klarer det lokale distributionsfirma, der henter godset i Taulov. Vi kører derimod godset fra Fyn og Jylland ud til vores kunder på Sjælland via terminalen i Karlslunde. Derfor er vi så fleksible med opgaver 24/7.

Tryghed er vigtigst
Johnny Weygaards 24 år gamle TJW Fragt fusionerede for et par år siden med Jesper Rømmings firma Rømming Dagkurér for at sætte øget fokus på det, som man er dygtigst til: Distribution i Danmark.

- Vi kender alle vores kunder. Det er vigtigt for os, at de føler sig trygge, og at deres varer er i gode hænder hos os.

- Når man behandler vores kunder godt, er de også loyale, siger Johnny Weygaard.

God aktivitet i Karlslunde
Der er god aktivitet i terminalen i Karlslunde, hvor der ekspederes op mod 1.500 paller om dagen. Hertil kommer yderligere 300 paller, som håndteres, så de er klar til at sende afsted næste dag.

Mange københavnske speditører bruger terminalen, men TJW Fragt anser dem ikke som konkurrenter, men som kollegaer.

Alle med styrbar bagaksel
MAN TGM modellerne er langt hen ad vejen standard modeller, dog er alle 3-akslede med styrbar aksel.

- Vores chauffører er glade for TGM-modellerne. De har den rigtige størrelse til opgaven. Chaufførerne skal jo ind og ud af bilerne 30-40 gange om dagen. Derfor er det vigtigt med en bil, hvor man kommer let ind og ud, siger Jesper Rømming.

Der er fortsat forskellige mærker i selskabet, blandt andet to Scania’er; men man går primært efter MAN lastbiler og Iveco Daily varebiler.

120 biler tilknyttet
Virksomheden beskæftiger 120 biler inklusive fremmede vognmænd. Inden for husets fire vægge har man 70 biler. Her er 30 biler MAN.

Dertil kommer 70 trailere og 120 medarbejdere.

- Det er for dyrt at få lavet flertallet af reparationerne på eksterne værksteder, derfor har vi eget værksted med tre mekanikere.

- Det er nu ikke fordi, vi har mange reparationer på vores MAN-biler. Tværtimod, så er har MAN færre fejl.

At der vælges MAN i så stor en udstrækning skyldes ikke mindst, at de tre mekanikere på værkstedet er eksperter i MAN. Det klarer de fleste reparationer samt trailer- og Link-service.

- Vi kører en del gods til og fra Hamburg, hvor vi kører med vores TGX. Det er også her, vi tester nye lastbiler, slutter Jesper Rømming.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095