23948sdkhjf

Ny kampagne skal skaffe flere unge til transportuddannelserne

Trods de enorme menneskelige og økonomiske omkostninger er der kommet noget godt ud af coronakrisen foruden fællessang i bedste sendetid. 

Interesseorganisationen Transporterhvervets Uddannelser (TUR) har denne måned startet en ny kampagne, "Transportbranchen i en ny tid", som i løbet af det næste år skal fortælle den gode historie om transportbranchen og forhåbentlig den vej få flere unge til at vælge en transportuddannelse.

- Det er med til at skabe en faglig stolthed blandt medarbejderne i branchen, og jeg håber, at vi blandt andet gennem dette projekt kan gøre transportuddannelserne til et attraktivt valg for de unge, siger formand for 3F Transport Jan Villadsen til Fagbladet 3F

3F er en af organisationerne, der er repræsenteret i TUR, som ejes af både arbejdsgiverforeninger og fagforbund.

- Coronakrisen har klargjort, hvor vigtig transportbranchen er for os alle i det danske samfund. Ikke mindst sørger brancherne inden for blandt andet lager- og godsområdet for, at vi alle kan få de varer, som vi skal bruge. Det er vigtigt, at flere unge får øjnene op for branchens mange attraktive uddannelser og bidrager til, at vi kan holde hjulene kørende i samfundet, siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden, i en pressemeddelelse.

Nordea-fonden har doneret 2 mio. kr. til kampagnen, ligesom Transport- og Lagerområdets Kompetenceudviklingsfond og Handels- og Transportbranchens Udviklings- og Samarbejdsfond også har bidraget.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094