23948sdkhjf

Dachser: Vi kører også om natten

For Dachser er Øresundsbroen et vigtigt element i virksomhedens faste rutenetværk. Det fortæller filialchef Peter Hut fra Dachser i Hvidovre.

- Broen gør, at vi har fleksibilitet i planlægningen af trafikkerne, siger han.

- Vores biler har faste afgangstider, og vi kommer altid ud i de små marginaler. Det er mere værdifuldt for os, at vi kan bruge et kvarter mere på terminalen, end at chaufføren venter et kvarter på færgen i Helsingør. Når vi skal nå til Stockholm, kan et kvarter betyde en hel del.

- Vi bruger også færgen ved Helsingør-Helsingborg. Den er ikke helt skåret væk; men broen er virkelig værdifuld for os, især også vores placering taget i betragtning. 

- Jeg er overbevist om, at Øresundsbroen har skabt mere handel mellem Sverige og Danmark. Vi har fået flere varer at køre med. Desuden betyder broen også, at vi kan tiltrække medarbejdere fra Malmø-området. Vi har faktisk en del svenske pendlere ansat.

Da der kom nye priser på modulvogntog den 1. januar 2020 sprang Dachser til næsten med det samme.

- Vi havde i længere tid overvejet at køre med modulvogntog, men vi syntes ikke, at vi havde gods nok. Da modulvogntog så kom til at koste det samme som en almindelig trailer, slog vi til - og der gik ikke lang tid, så var vogntoget fyldt op, siger Peter Hut, som også er glad for de nye lave nattakster.

- Med de afgangstider, vi har i vores netværk, er vi nødt til at køre om natten. Derfor er vi glade for, at det er blevet billigere.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203