Fyrede 90 – nu er halvdelen tilbage
Dansk Auto Logik var for pessimistiske, da de inden påsk fyrede 90 medarbejdere. Nu er halvdelen tilbage på
Dansk Auto Logik fyrd inden påske 90 medarbejdere. Det var for mange, og nu er halvdelen genansat. Desuden mangler der cirka 20 chauffører. Foto: Dansk Auto Logik
Firma fyrede 90 ansatte, men nu er knap halvdelen hyret igen: Vi var for pessimistis
CORONAKRISE
Der ankom stort set ingen nye biler til terminalerne i Vamdrup i starten af coronakrisen, så lige inden påske var Dansk Auto Logik gennem en stor fyringsrunde. Biltransportøren, der flytter biler for blandt andet de store bilimportører, fyrede derfor 90 medarbejdere. Men det var lidt fro hurtigt, viser det sig nu.
Knap halvdelen af de medarbejdere, som Dansk Auto Logik fyrede lige inden påske, er blevet genansat.
Det skriver
Jyske Vestkysten
.
- Det er der heldigvis nogle, der har taget imod, og så har jeg samtidig også stor respekt for dem, der vil noget andet og ikke vil tilbage, når de er blevet fravalgt, siger Kurt Rath, der er administrerende direktør i Dansk Auto Logik til Jyske Vestkysten.
Dansk Auto Logik fyrede 90 ud af i alt 280 ansatte ud fra en række prognoser, som vist sig at være unøjagtige.
- De prognoser, vi fik lavet, var for pessimistiske. Men corona gik ikke så hårdt ud over branchen, som jeg forventede, og som de folk, jeg talte med i branchen, forventede. Vi fik bedre styr på sygdommen i Danmark end andre steder i Europa, og dermed fik vi hverdagen hurtigere tilbage, siger Kurt Rath, der er administrerende direktør i Dansk Auto Logik.
Mangler chauffører
30 af de fyrede, var chauffører, men nu er 20 af dem tilbage i førerhuset. Derudover er en række administrative folk og nogle af pladsmedarbejderne tilbage igen.
Selv om nybilssalgt har ligget omkring 28 procent under det forventede niveau for 2020, er der stor aktivitet på brugtbilsmarkedet, og derfor er der nu så travlt, at man søger efter nye chauffører.
- Normalt sætter vi også en meget stor ære i at levere til tiden, men lige nu må vi bare erkende, at vi er kommet bagefter. Hvor vi tidligere var cirka 120 chauffører, er vi i dag 100 chauffører, siger Kurt Rath til Jyske Vestkysten.