Frejas nye satsning: - Det er ikke rocket science
Rådgivning om supply chain skal være med til at løfte omsætningen som et nyt forretningsområde hos Freja. Så klar er målsætningen hos transportkoncernen, der omsatte for godt 3,3 mia. kr. i 2019-regnskabet.
Freja – der har mere end 20.000 betalende kunder – analyserer derfor alt fra mønstre og netværk til leverandører og distributionscentre for at kunne tilbyde den bedste helhedsløsning. Det fortæller Kenneth Sandgaard, der er digitaliserings- og innovationschef i virksomheden, til Børsen.
- Det er ikke rocket science. Vi koncentrerer os blot om matematikken og vores samlede viden om transport fra A til B, i fly, bil, færge eller tog og al den data, vi har samlet om mønstre og netværk i et større overblik til fordel for kunderne. Og vi mener det alvorligt. Vi har en ambitiøs strategi for denne indsats med samlet og detaljeret rådgivning om supply chain. Jeg håber, at denne dimension af forretningen kan gøre transport- og logistikaktiviteterne mere attraktive og derved holde kadencen på vækstrejsen, hvor Freja har øget omsætningen fra 2,2 mia. kr. i 2014 til omegnen af 3,3 mia. kr. i 2019.
Freja – der beskæftiger knap 900 ansatte på koncernniveau – kom ud af 2019-regnskabet med et positivt driftsresultat på 73 mio. kr.