Danske Fragtmænd forlænger samarbejde til 600 millioner
Tirsdag den 8. december underskrev Danske Fragtmænd og Sanistål en kontraktforlængelse på fem år til en værdi på omkring 600 mio. kr. Aftalen indbefatter dagsdistribution samt nat- og krandistribution og bidrager til at reducere klimaaftrykket.
Danske Fragtmænd og Sanistål har samarbejdet siden 2010, hvor Danske Fragtmænd overtog Saniståls transporter, der indtil da havde været håndteret in-house. Nu ti år senere kigger Danske Fragtmænd og Sanistål tilbage på en spændende rejse, der på mange områder har været med til at udvikle begge virksomheder.
– Der hersker ingen tvivl om, at samarbejdet med Sanistål har været med til at udvikle begge virksomheder i en positiv retning. Løbende dialog om optimering af transportforløbet har hele tiden været et vigtigt fundament i vores aftale med Sanistål. Vi er meget stolte af den løsning, som vi sammen med Sanistål har fået bygget op, og vi glæder os over, at de vælger at fortsætte samarbejdet, fortæller Peter Sørensen, salgsdirektør hos Danske Fragtmænd i en pressemeddelelse.
CO2-reduktion i åbent system
At det gode samarbejde beror på en tæt dialog om optimeringsmuligheder, er Saniståls administrerende direktør Christian B. Lund enig i. Han nævner dog også Danske Fragtmænds høje service og kvalitet som helt afgørende for, at Sanistål vælger at forlænge kontrakten med yderligere fem år.
– Danske Fragtmænd har igennem årene udvist et meget højt kvalitets- og serviceniveau. Det er selvfølgelig vigtigt, fordi vores kunders forretning er dybt afhængig af, at vi kan levere til tiden og på det aftalte sted. Levering til byggepladser kan eksempelvis være svære at håndtere, men også her oplever vi, at Danske Fragtmænd udviser en høj leveringskvalitet, lyder det fra Sanistål-direktøren.
Distributionen af Saniståls varer sker i et såkaldt åbent system. Det sparer CO2, og har ifølge stålgrossisten stor betydning.
– Danske Fragtmænd transporterer vores varer i et åbent system sammen med andre virksomheders varer. Her adskiller vi os fra mange af vores konkurrenter, der kører i lukkede systemer. Det betyder, at vi får en konkurrencemæssig fordel, fordi vi opnår en stor CO2-reduktion i det åbne kontra det lukkede system. Vi arbejder målrettet på at nedbringe vores samlede belastning af miljøet, og i samarbejdet med Danske Fragtmænd kan vi faktisk gøre en stor forskel, fortæller Christian B. Lund afslutningsvis.