Tal til din Iveco - den forstår
Iveco introducerer nu såkaldt maskinlæring og serverløse egenskaber i lastbilen. Det sker ved at bruge Amazon Web Service (AWS) og Amazons Alexa for at lette chaufførernes arbejde.
Med denne innovative stemmestyrede tjeneste kan Iveco-chauffører blot ved brug af deres stemme styre ruteplanlægningen, kontrollere køretøjets vedligeholdelse og tilstand samt anmode om kørselstips. Stemmestyringen kan også betjene de forskellige funktioner i førerhuset og øger dermed trafiksikkerheden, da chaufføren kan koncentrere sig om kørslen. Desuden hjælper det også chaufføren med at holde kontakt med Iveco-organisationen.
Den nye stemmetjeneste, udviklet af IVECOs digitale team med støtte fra AWS Professional Services, bygger på Amazons innovative "working backward"-metode, som indgår i AWS’ Innovation Program. Derudover anvender tjenesten serverløse teknologier, maskinlæring, stemmestyring og sikkerhed fra AWS.
Iveco har endnu ikke meldt ud om, præcis hvornår de stemmestyrede services vil kunne tilkøbes.