KLC klar med ny servicebil
Når man har kunder over hele landet - og i udlandet - er man nødt til at være på farten hele tiden. Også med en servicebil, så man kan betjene kunderne, hvis en bil går i stå ude på landevejen, eller hvis en opbygning skal have et serviceeftersyn.
Det har opbygningsvirksomheden KLC indset for længe siden. Derfor har man i flere år haft en servicebil travlt beskæftiget hver eneste dag.
Nu udvider KLC mulighederne med en servicebil, der ikke bar er nyere, men som også er væsentligt større. Der er nemlig tale om en DAF LF 7,5 ton lastbil.
- Vi er ved at lægge sidste hånd på detaljerne, forklarer værkfører Per Bendixen Jensen.
- Vi har indrettet bilen med sit helt eget hydrauliksystem, så vi har mulighed for at koble os på en kran, der er gået i stykker på en byggeplads. Når vi kobler os på, kan vi få den pakket sammen og fjernet den fra byggepladsen, forklarer han.
- Sådan et uheld sker ikke så tit; men når det sker, er det et kæmpe problem. Hvis en hydraulikpumpe går i stykker på en kranbil, kan den ingenting. Hvis sådan en bil står med støttebenene nede og kranen oppe, stopper den nærmest alt arbejde i området. Med vores nye servicebil kan vi komme ind og overtage styringen af kranen, så vi kan få den pakket sammen og fjernet.
Mere almindelige opgaver
Ellers er det meningen af KLC’s servicebil skal ud at arbejde med almindelige serviceeftersyn hos vognmanden eller hjælpe til ved nedbrud på landevejen.
- Nu behøver vognmanden ikke køre ud til os for et serviceeftersyn af sin kranbil. Vi kan tilbyde at komme hjem til ham, fortæller Per Bendixen Jensen, som har store forventninger til det nye servicetilbud.
- Jeg er ikke i tvivl om at det bliver meget lettere for en vognmand at tilrettelægge et eftersyn på en kran. Han kan bestille os til at komme den dag, hvor chaufføren har fri.
Opbygget hos KLC
Det er naturligvis KLC selv, som har opbygget den nye servicebil. Det er en DAF LF med automatgear. Den er købt brugt i Holland og har kørt omkring 300.000 km. Der er alu-kasse med skydedøre i siden og kvartlift i bagenden.
- Vi har splittet den ad og bygget den op med tanke og pumper, fortæller værkføreren.
- Alu-kassen er indrettet som et helt værksted med arbejdsbord, hylder, hydraulikpresser, slangeruller og oliefyr. Det eneste, vi ikke selv har gjort, er at male den.
- Vi har kunder i hele landet og bygger mange biler til kunder i Norge. Derfor er vi afhængige af, at vi har en god og solid servicebil, som kan servicere vores kunder, uanset hvor de bor og kører, slutter Per Bendixen Jensen.