Verdensnyhed fra Linde
Flere og flere N.C. Nielsen-kunder ønsker sig eldrevne, bæredygtige og klimaneutrale maskiner til kørsel under åben himmel. Det store spørgsmål har været, om el-trucks kunne præstere det samme i det fri som gastruck og dieseltruck.
Det er ikke udfordringen længere. Lindes nye el-trucks X20-X35 er udviklet til at imødekomme alle krav til ydeevne, robusthed, sikkerhed, køreegenskaber og nul-emission, forklarer Lars Westmark., der er Country Manager for Linde hos N.C. Nielsen.
- For Linde har det ikke blot handlet om at øge effekten. Linde 1252X er skabt på en ny teknologisk platform, hvor tusindvis af komponenter er blevet redesignet og forenklet, så truckserien fremstår som en helt ny og usammenlignelig trucktype. I tråd med denne grundlæggende idé er Linde 1252X-truck blevet et innovativt eksempel på tysk ingeniørkunst, hvor det er allerbedst.
- Det er faktisk tale om en revolutionerende teknologi på truckmarkedet. Det er et meget stort skifte for både Linde og for branchen som helhed. Altså at nedbryde kategorierne og tænke i nye teknologiske baner, der mere handler om grøn omstilling, energioptimering, digitalisering, produktivitet og førerkomfort frem for selve energikilden, udtaler Lars Westmark.
Koden er knækket
Med Linde 1252X og de øvrige i 12-serien er det lykkedes at knække koden til fremtidens modvægtstruck og møde markedets komplekse behov for optimerede gaffeltruck.
De nye Linde el-truck er bygget fra bunden. De tyske ingeniører har eksempelvis udviklet en helt ny foraksel med to indbyggede motorer, der har fået integreret elastomer-beklædte ringe i konstruktionen, så også denne del kan afbøde vibrationer fra køreunderlaget. Alene denne nye foraksel har medført en 15% højere ydeevne end ved konventionelle el-truck med samme kapacitet.