Dæk-koncern udvikler egen uddannelse
For at fastholde og udvikle medarbejderne i en branche med stor efterspørgsel på arbejdskraft investerer Euromaster i en lederuddannelse for alle ledere i dækcentrene, administrationen og salget.
De skal deltage i et skræddersyede kursusmodul, som hedder ”Håndtering af forandringer,” og som Euromaster har udviklet i samarbejde med uddannelsesinstitutionen IBC i Kolding.
- Det er vigtigt for os at uddanne og styrke lederne, så de er endnu bedre rustet til at lede en kundevendt og moderne arbejdsplads, siger Euromasters HR-chef Christina Bentzen.
- Vi skal evne at tilpasse os en omskiftelig hverdag, og vores medarbejdere skal udvikle sig og føle sig værdsatte.
- I autobranchen er der meget lav ledighed og stor rift om de bedste folk. Det gør det endnu vigtigere at værne om vores medarbejdere og det stærke hold, vi har i hele landet, siger hun.
Uddannelsesforløbet består af syv uddannelsesgange af to-tre dages varighed. Undervisningen kombinerer teori og praksis med undervisningsmateriale og problemstillinger, der er bygget op omkring Euromasters hverdag og udfordringer, der kan opstå i autobranchen og på centrene.
Euromaster Danmark har i øvrigt stort fokus på trivsel på arbejdspladsen. Virksomheden er for tre år i træk blevet topscorer i moderkoncernen, Michelins, årlige globale trivselsundersøgelse blandt hele Euromaster-gruppen.