23948sdkhjf

MAN og ABB øger elektrificeringen

Nu skal elektriske lastbiler kunne køre de lange distancer

El-lastbilen har en særlig teknisk funktion, der vil gøre det muligt for den fremtidige megawatt-opladning. Sammen med ABB E-mobility, der leverer ladeløsninger til elbiler, sigter MAN mod næste fase inden for elektrisk mobilitet: Driftskapacitet til tunge langdistancetransporter med daglige køreafstande på over 600 kilometer.

- For at nå klimamålene skal CO2-udledningen fra vejtransporten reduceres – og at få dette kan ske, skal vi fokusere på udbredelsen af ​​klimavenlige erhvervskøretøjer og udviklingen af ​​en højtydende opladningsinfrastruktur, siger Alexander Vlaskamp, ​​CEO for MAN Truck & Bus, og Frank Mühlon, CEO for ABB E-mobility.

Målet er få tunge lastbiler til at køre langdistanceetaper på over 600 kilometer om dagen. Derfor går samarbejdet mellem MAN og ABB E-mobility ud på at udvikle lastbiler udstyret med systemer, der overholder de tekniske krav til fremtidige megawatt-ladesystemer, som ABB E-mobility har til hensigt at lancere på markedet.

- Vi sigter mod at muliggøre elektrisk mobilitet på alle områder, siger Frank Mühlon, ABB's chef for E-mobility-divisionen.

- Hos ABB E-mobility har vi arbejdet på at udvikle tilsvarende standarder for ydeevne i mange år. Megawatt-opladning kræver en ny strømteknologi med over 1.000 volt, så sikkerhed og pålidelighed er afgørende ved disse effektniveauer.

Mere end 20 partnere fra industri og forskning, herunder MAN og ABB, arbejder på verdens første megawatt-ladeprojekt, som er finansieret af den tyske regering.

Foto: MAN Lastbil & Bus. Alexander Vlaskamp, ​​CEO for MAN Truck & Bus, Volker Wissing, forbundsminister for digitalisering og transport, Frank Mühlon, CEO for ABB E-mobility, Bernd Osterloh, HR Manager hos Traton, og Frederik Zohm, Chief Technology Officer hos MAN Truck & Bus.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11