23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 094-224847
Offentliggjort
14.05.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Aarhus Kommune, Teknik og Miljø

Opdateringer

Rettelse
(09.06.2020)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 17-06-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-06-2020
Time: 12:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 17-06-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-06-2020
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Spørgefristen ændres til 10. juni 2020 kl. 16.00.

Annullering
(15.06.2020)

Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Ansøger/ tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
- Ansøger/ tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/ tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger/ tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger/ tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger/ tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. ud-budslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.

Indlejede maskiner med fører


Aarhus Kommune, Teknik og Miljø

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette-Sasja Elkjær Krogsdal
E-mail: kmee@aarhus.dk
Telefon: +45 41855396

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/425cf5b9-2e41-4110-9c3e-21c949a2cc1a/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/425cf5b9-2e41-4110-9c3e-21c949a2cc1a/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/425cf5b9-2e41-4110-9c3e-21c949a2cc1a/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indlejede maskiner med fører

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter levering af indlejede maskiner med fører. Der er tale om følgende typer af maskiner:

— Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)

— Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)

— Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt).

Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)

Delkontraktnr.: Delaftale 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)</span>Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)

Delkontraktnr.: Delaftale 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):

Delkontraktnr.: Delaftale 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)

Delkontraktnr.: Delaftale 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale D. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 150 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)

Delkontraktnr.: Delaftale 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale E. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 350 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt)

Delkontraktnr.: Delaftale 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):

Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale F. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2022
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:

I ESPD angives referencer for de betydeligste lignende leveringer inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 3 referencer. I referencen bedes angives følgende: årstal for udførelse, navn på virksomhed opgaven er udført for, kontaktperson og kontaktoplysninger, beskrivelse af referencen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at der kan angives mindst 1 reference på arbejde udført med en maskine tilsvarende den, der skal arbejdes med i den konkrete delaftale.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Rammeaftalen indeholder et CSR-bilag som bl.a. indeholder en klausul om etik og socialt ansvar, arbejdsklausul samt uddannelsesklausul.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/06/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 17/06/2020
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.

Desuden gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):

- Ansøger/ tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.

- Ansøger/ tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.

- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/ tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.

- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger/ tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.

- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.

- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger/ tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger/ tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. ud-budslovens § 137, nr. 6.

Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/05/2020

Send til en kollega

0.069