Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/425cf5b9-2e41-4110-9c3e-21c949a2cc1a/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 17-06-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-06-2020
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 17-06-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-06-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Spørgefristen ændres til 10. juni 2020 kl. 16.00.
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Ansøger/ tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
- Ansøger/ tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/ tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger/ tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger/ tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger/ tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. ud-budslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Indlejede maskiner med fører
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette-Sasja Elkjær Krogsdal
E-mail: kmee@aarhus.dk
Telefon: +45 41855396
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Indlejede maskiner med fører
Udbuddet omfatter levering af indlejede maskiner med fører. Der er tale om følgende typer af maskiner:
— Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)
— Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
— Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt).
Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):
Aarhus Kommune
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver vedr. afvanding i hele Aarhus Kommune, samt øvrige opgaver i den sydlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt syd for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Minigraver 2 000-3 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale D. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Gravemaskine 3 000-6 000 kg (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale E. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt)
Aarhus Kommune
Rendegraver knæk eller 4 hjulstræk (med komplet skovlsæt):
Rammeaftale om levering af indlejede maskiner med fører til opgaver i den nordlige del af Aarhus Kommune. Området er afgrænset ved Silkeborgvej. Alt nord for Silkeborgvej hører således for denne maskintype ind under delaftale F. Herudover hører alt inden for Ringgaden (Ring1) for denne maskintype med ind under denne delaftale.
De fremtidige rammeaftaler kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
I ESPD angives referencer for de betydeligste lignende leveringer inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 3 referencer. I referencen bedes angives følgende: årstal for udførelse, navn på virksomhed opgaven er udført for, kontaktperson og kontaktoplysninger, beskrivelse af referencen.
Det er et mindstekrav, at der kan angives mindst 1 reference på arbejde udført med en maskine tilsvarende den, der skal arbejdes med i den konkrete delaftale.
Rammeaftalen indeholder et CSR-bilag som bl.a. indeholder en klausul om etik og socialt ansvar, arbejdsklausul samt uddannelsesklausul.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Ansøger skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt ansøger er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre ansøgeren/tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Ansøger/ tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
- Ansøger/ tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers/ tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
- Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøger/ tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
- Aarhus Kommune kan påvise, at ansøger/ tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger/ tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger/ tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. ud-budslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk