Fakta om udbudet
Udbyder
Beredskabsstyrelsen
Vindere
EU-udbud af rammeaftale på Kroghejs og Kran
(26.11.2015)
Sawo A/S Hovedkvarter
Industrimarken 1
9530 Støvring
Opdateringer
I stedet for: II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene: Beredskabsstyrelsen udbyder rammeaftaler på opbygning og levering af lastbiler med kroghejs og kran til det danske redningsberedskab. Udbudsbetingelserne angiver de nærmere vilkår og retningslinjer herfor. Der afholdes spørgemøde på Datavej 16, 3460 Birkerød, tirsdag den 23.7.2015 kl. 13:00. Tilmelding skal ske senest torsdag den 186.2015 via Mercell systemet. Chassis indkøbes og leveres af ordregiver og er dermed ikke omfattet af udbuddet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv og indeholder ikke vilkår om minimumsaftag for beredskabsstyrelsen eller aftalens rekvirenter. Det er Beredskabsstyrelsen der forestår, og gennemfører udbuddet på alle rekvirenters vegne, og er den ordregivende myndighed. Beredskabsstyrelsen og alle andre myndigheder under Forsvarsministeriet kan rekvirere på rammeaftalerne. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der positivt har bekræftet over for Beredskabsstyrelsen, at de ønsker at være rekvirenter på rammeaftaler udbudt af Beredskabsstyrelsen, er oprindelige parter i rammeaftalen og kan rekvirere på denne rammeaftale. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der har bekræftet, at de ønsker at være rekvirenter, er vedlagt bilag 3. Rekvirenter vil selvstændig skulle afgive ordre på aftalen. Procedure: Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S. For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning. II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene: Beredskabsstyrelsen udbyder rammeaftaler på opbygning og levering af lastbiler med kroghejs og kran til det danske redningsberedskab. Udbudsbetingelserne angiver de nærmere vilkår og retningslinjer herfor. Chassis indkøbes og leveres af ordregiver og er dermed ikke omfattet af udbuddet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv og indeholder ikke vilkår om minimumsaftag for beredskabsstyrelsen eller aftalens rekvirenter. Det er Beredskabsstyrelsen der forestår, og gennemfører udbuddet på alle rekvirenters vegne, og er den ordregivende myndighed. Beredskabsstyrelsen og alle andre myndigheder under Forsvarsministeriet kan rekvirere på rammeaftalerne. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der positivt har bekræftet over for Beredskabsstyrelsen, at de ønsker at være rekvirenter på rammeaftaler udbudt af Beredskabsstyrelsen, er oprindelige parter i rammeaftalen og kan rekvirere på denne rammeaftale. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der har bekræftet, at de ønsker at være rekvirenter, er vedlagt bilag 3. Rekvirenter vil selvstændig skulle afgive ordre på aftalen. Procedure: Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S. For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
Rammeaftale på Kroghejs og Kran
Beredskabsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Beredskabsstyrelsen
Datavej 16
Att: Mikkel Bjerregaard Jensen
3460 Birkerød
DANMARK
Telefon: +45 45906403
Mailadresse: mibj@brs.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Der afholdes spørgemøde på Datavej 16, 3460 Birkerød, tirsdag den 23.6.2015 kl. 13.00. Tilmelding skal ske senest torsdag den 18.6.2015 via Mercell systemet.
Chassis indkøbes og leveres af ordregiver og er dermed ikke omfattet af udbuddet.
Rammeaftalen er ikke eksklusiv og indeholder ikke vilkår om minimumsaftag for beredskabsstyrelsen eller aftalens rekvirenter.
Det er Beredskabsstyrelsen der forestår, og gennemfører udbuddet på alle rekvirenters vegne, og er den ordregivende myndighed.
Beredskabsstyrelsen og alle andre myndigheder under Forsvarsministeriet kan rekvirere på rammeaftalerne.
De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der positivt har bekræftet over for Beredskabsstyrelsen, at de ønsker at være rekvirenter på rammeaftaler udbudt af Beredskabsstyrelsen, er oprindelige parter i rammeaftalen og kan rekvirere på denne rammeaftale.
De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der har bekræftet, at de ønsker at være rekvirenter, er vedlagt bilag 3. Rekvirenter vil selvstændig skulle afgive ordre på aftalen.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51478154.aspx
Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
42413500, 42414100, 42414410
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Er der tale om koncernforhold, og det f.eks. er et datterselskab, der er tilbudsgiver, ønskes der både regnskabsoplysninger fra moder- og datterselskab.
Tro- og love-erklæring vedr. udelukkelsesgrunde jf. direktivets art. 45 — bilag 4.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Minimumskravet er at egenkapitalen er positiv for de seneste 2 år. Bilag 5 skal udfyldes.
Generel virksomhedsprofil, herunder beskrivelse af virksomheden, dels ejerforhold, kvalitetssikringssystem, hvorledes der arbejdes med arbejdsmiljø i virksomheden (herunder det psykiske arbejdsmiljø).
Referenceliste, relevante referencer vedr. levering af tilsvarende ydelser skal vedlægges. Listen skal angive de væsentligste leveringer over de seneste 3 år, og indeholde navn på ordregiveren, samt eventuelle kontaktoplysninger.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere levering af mindst 3 sammenlignelige leverancer de sidste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100