Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/529d4a83-050f-4a7b-ba14-c7dc5631787a/publicMaterial
Udbyder
Den danske stat v/ Økonomistyrelsen
Vindere
Region Sjælland
(09.03.2021)
Dantaxi4x48 A/S
Bagsværd
Region Midtjylland
(09.03.2021)
Dantaxi4x48 A/S
2880 Bagsværd
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-10-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 04-11-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen angivet i afsnit IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse, ændres til at være d. 04. november 2020, kl. 12.00.
Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD, del III, afsnit A, B og C.
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) enten vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. udbudslovens § 144, stk.2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i Ethics.
I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt rammeaftalerne tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.
Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD, del III, afsnit A, B og C.
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) enten vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. udbudslovens § 144, stk.2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i Ethics.
I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt rammeaftalerne tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.
Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Udbud af taxakørsel
Den danske stat v/ Økonomistyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10213231
Postadresse: Landgreven 4
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1301
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Navntoft Rørup
E-mail: manru@oes.dk
Telefon: +45 41782280
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://oes.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/
Del II: Genstand
Udbud af taxakørsel
Økonomistyrelsen udbyder rammeaftale om indkøb af taxikørsel for statsligt ansatte. Rammeaftalen er opdelt i seks (6) delaftaler.
Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Regioin Sjælland
Region Sjælland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Region Syddanmark
Region Syddanmark
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Region Midjylland
Region Midjylland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Region Nordjylland
Region Nordjylland
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Bornholms Regionskommune
Bornholm
Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:
1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt.
2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt.
3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.
Mulighed for forlægenlse af 2 omgange af 1 års varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Tilbudsgivers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne skal angives i ESPD, del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen – samlet årsomsætning.
Ved ”det seneste disponible regnskabsår” forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD, del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet, jf. i øvrigt punkt. VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD, del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig omsætning i det seneste disponible regnskabsår, der mindst udgør:
- Delaftale 1: 18,5 mio. DKK
- Delaftale 2: 1,7 mio. DKK
- Delaftale 3: 2 mio. DKK
- Delaftale 4: 2, 85 mio. DKK
- Delaftale 5: 1,7 mio. DKK
- Delaftale 6: 170 000 DKK.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Ordregiver beregner omsætningen ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, del IV, afsnit B: Økonomiske og finansiel formåen – samlet årsomsætning. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD’er, vurderes de således samlet.
Dokumentation:
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakter, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § 151 og § 152.
Som dokumentation for, at de ovennævnte mindstekrav til soliditetsgrad og omsætning er opfyldt, skal den pågældende tilbudsgiver inden for en nærmere angivet frist, dog ikke under 18 kalenderdage fra modtagelsen af forespørgslen fremlægge en erklæring om, at de i ESPD anførte oplysninger i del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen – samlet årsomsætning og finansielle nøgletal er korrekte.
Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge denne erklæring, når ordregiver kan skaffe de relevante regnskabsmæssige oplysninger direkte gennem adgang til en national database, jf. udbudslovens § 151, stk. 5.
Tilbudsgiver skal være i besiddelse af en tilladelse til at drive kørsels- eller bestillingskontor.
Tilladelsen skal være gældende på tidspunktet for afgivelse af tilbud.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).
Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD, del III, afsnit A, B og C.
Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) enten vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. udbudslovens § 144, stk.2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i Ethics.
I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt rammeaftalerne tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.
Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud (kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk