23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 205-499129
Offentliggjort
21.10.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rigspolitiet

Vindere

Delaftale 2 - Østjyllands Politi

(30.06.2021)
Falck Danmark A/S
København

Delaftale 9 - Nordsjællands Politi

(30.06.2021)
Beredskabet ApS
Rødovre

Delaftale 8 - Midt- og Vestsjællands Politi

(30.06.2021)
Beredskabet ApS
Rødovre

Delaftale 10 - Københavns Vestegns Politi

(05.07.2021)
Beredskabet ApS
Rødovre

Delaftale 4 - Sydøstjyllands Politi

(05.07.2021)
Falck Danmark A/S
København

Opdateringer

Annullering
(27.11.2020)

Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
*Hvert tilbud er evalueret efter en model, hvor prisen først indgår efter, at evalueringen af kvalitet er foretaget. Som led i modellen er det kun kvaliteten, der er evalueret efter en pointmodel, mens prisen ikke evalueres ved tildeling af point. Resultatet af evalueringen for hvert tilbud fås ved at dividere den samlede evalueringstekniske pris med den samlede kvalitative pointscore. Herved opnås et resultat, der er udtryk for prisen pr. kvalitetspoint, hvorefter den laveste score vinder.

Offentligt udbud af rammeaftale om levering af morskørsel


Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rigspolitiet
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: SKI006@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=283431&B=RIGSPOLITIET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=283431&B=RIGSPOLITIET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af rammeaftale om levering af morskørsel

Sagsnr.: 2020-051592
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet udbyder rammeaftale om levering af morskørsel. Udbuddet omfatter 12 delaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 81 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 - Nordjyllands Politi

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nordjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 4,6 mio. – 6,1 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 - Østjyllands Politi

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Østjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 3,7 mio. - 5,1 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 - Midt- og Vestjyllands Politi

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Midt- og Vestjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 3,7 mio. - 5 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 - Sydøstjyllands Politi

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Sydøstjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 6,6 mio. - 8,8 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5 - Syd- og Sønderjyllands Politi

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Syd- og Sønderjyllands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 7,9 mio. - 10,7 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6 - Fyns Politi

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fyns Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 5,7 mio. - 7,6 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 7 - Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 4 mio. - 5,5 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 8 - Midt- og Vestsjællands Politi

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Midt- og Vestsjællands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 3,1 mio. - 4,2 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 9 - Nordsjællands Politi

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nordsjællands Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 7,5 mio. - 10 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 10 - Københavns Vestegns Politi

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Vestegns Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 4,8 mio. - 6,4 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 11 - Københavns Politi

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
NUTS-kode: DK011 Byen København
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 11 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 8,4 mio. - 11,3 mio. DKK og er et estimat.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 12 - Bornholms Politi

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK014 Bornholm
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Bornholms Politi har behov for at kunne rekvirere morskørsel - transport af afdøde personer i forbindelse med dødsfald. Afdøde skal transporteres fra findested til et af politiet nærmere angivet sted. Dette kan eksempelvis være et kapel eller et retsmedicinsk institut for nærmere undersøgelser. Kørslen kan endvidere foregå mellem sygehus og til et andet sted, hvor der eventuelt skal ske obduktion. Opgaven skal løses døgnet rundt på alle årets dage og udføres med respekt for den afdøde, samt på en måde, hvor eventuelle spor, effekter samt beklædning af efterforskningsmæssig interesse i videst muligt omfang sikres.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beløb anført i II.2.6) skal ses som et spænd fra 600 000 – 800 000 DKK og er et estimat.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

— Tilbudsgiver skal angive egenkapital og samlet årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers samlede årsomsætning er mindst 1 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår.

— Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 129-317317
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/11/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/11/2020
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/10/2020

Send til en kollega

0.064