Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://horsens.dk/Erhverv/Udbud/UdbudVarerOgTjenesteydelser.aspx
Udbyder
Horsens Kommune
Vindere
Delaftale 2
(05.07.2017)
Foreningen Taxa A.m.b.a.
8210 Aarhus V
Delaftale 5
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 7
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 11
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 10
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus v
Delaftale 8
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 9
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 4
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 5
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 6
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Delaftale 3
(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V
Opdateringer
Delaftale 1 annulleres, i det Horsens Kommunes kontrolbud var laveste pris.
Udbud af specialkørsel i Horsens Kommune
Horsens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Telefon: +45 76292929
E-mail: Udbud@horsens.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horsens.dk
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Trine Kyed Stoffers Hansen
Telefon: +45 76292929
E-mail: udbud@horsens.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horsens.dk
Del II: Genstand
Udbud af specialkørsel i Horsens Kommune.
Udbuddet omfatter kørsel med visiterede borgere i Horsens Kommune i de 3 nedenstående kørselsordninger. Der er ca. 300 visiterede borgere i kørselsordingerne, og udbuddet omfatter ca. 650 køreplantimer om ugen fordelt på 11 delaftaler.
Specialkørsel: Den udbudte kørsel omfatter kørsel med visiterede borgere til og fra skoler, SFO, børnehaver, aktivitetscentre og andre børneinstitutioner samt aflastningsfamilier. Der foreligger et fast kørselsmønster. Kørsel med tosprogede børn til modtagerklasser i kortere eller længere perioder er også omfattet af udbuddet. Antallet af børn, der visiteres til kørsel vil variere.
Dagcenterkørsel: Den udbudte kørsel omfatter herudover kørsel med borgere, herunder demente, til og fra dagcentre.
Handicap kørsel med voksne: Den udbudte kørsel omfatter desuden kørsel med voksne handicappede.
Delaftale 1
Horsens Kommune.
Delaftale 1 omfatter 25-30 vogne af vogntype Stor vogn. Vognene skal have en kapacitet på minimum 9 siddepladser ekskl. fører og 3 kørestolspladser.
Det forventede kørselsomfang udgør ca. 590 køreplantimer pr. uge, hvilket svarer til gennemsnitligt 20-24 køreplantimer pr. uge pr. vogn. Kørselsomfanget kan dog ændres for enkelte vogne i forbindelse med, at det endelige antal vogne fastlægges, jf. nedenfor.
Vognene kan køre med borgere omfattet af alle kørselsordninger, jf. pkt. II.1.4) Kort beskrivelse, og der kan således forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.
Vognene vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Der kan forekomme kørsel midt på dagen. Nogle vogne vil dog kun have kørsel enten om morgenen eller om eftermiddagen. Kørslen vil som udgangspunkt foregå alle hverdage. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Forud for driftsstart fastlægger Horsens Kommune i samarbejde med leverandøren det endelige antal vogne, som skal indgå i kontrakten. Horsens Kommune forventer i den forbindelse at inddrage leverandøren i planlægningen af køreplanerne, og leverandøren er derfor forpligtet til at deltage heri i rimeligt omfang. Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Horsens Kommune vil i løbet af kontraktperioden så vidt muligt inddrage leverandøren i planlægningen af kørslen.
Omfanget af kørslen i Delaftale 1 kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det fastlagte antal køreplantimerne, jf. ovenstående afsnit.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør til at køre alle vogne omfattet af Delaftale 1.
Ved Delaftale 1 er der krav om virksomhedsoverdragelse af de medarbejdere, som på udbudstidspunktet er beskæftiget i Horsens Kommune med den af udbuddet omfattede kørsel. Se nærmere her om i udbudsmaterialet.
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på ekstra vogne
I delaftale 1 udbydes der en obligatorisk option på indsættelse af fem ekstra vogne, hvis der skulle opstå et behov for at øge kapaciteten i delaftale 1.
Tilbudsgivere, der afgiver tilbud på delaftale 1 er forpligtet til at afgive tilbud på optionen.
Leverandøren er forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 10 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn forventeligt skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogne kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogne til samme kørselspris pr. time som for de øvrige vogne i delaftale 1.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager på konkrete vogne/delaftaler, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er baseret på den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 2
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til 2 sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er baseret på den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 3
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til 2 sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 7 timer og 30 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 4
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlænge, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 5
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 7 timer og 30 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 6
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 6 timer og 15 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 7
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 0 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 8
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 4 timer og 35 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 9
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 3 timer og 20 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 10
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 25 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Delaftale 11
Horsens Kommune.
Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.
Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.
Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.
Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.
Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.
Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.
Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.
Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.
Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).
Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.
Option på indsættelse af ekstra vogn:
Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.
Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.
Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.
Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.
Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.
Option på ledsager:
Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.
Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.
Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.
Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.
Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.
Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal have en gyldig bustilladelse eller taxabevilling.
Taxiloven eller busloven.
Se nærmere herom i kontrakten, der er en del af det samlede udbudsmateriale.
Del IV: Procedure
Der er ingen adgang til åbning af indkomne bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Horsens Kommune afholder informationsmøde vedrørende udbuddet den 30.11.2016 kl. 12:00-13:00. På informationsmødet vil de væsentligste detaljer omkring udbuddet og tilbudsafgivelsen vil blive gennemgået.
Informationsmødet afholdes på rådhuset i Horsens Kommune. Tilmelding til informationsmødet skal ske på e-mailadressen angivet i udbudsmaterialet senest den 28.11.2016..
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
En klage over en tildelingsbeslutning skal være modtaget i klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk