23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 220-401097
Offentliggjort
15.11.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Horsens Kommune

Vindere

Delaftale 2

(05.07.2017)
Foreningen Taxa A.m.b.a.
8210 Aarhus V

Delaftale 5

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 7

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 11

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 10

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus v

Delaftale 8

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 9

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 4

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 5

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 6

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Delaftale 3

(05.07.2017)
Foreningen Taxa a.m.b.a.
Aarhus V

Opdateringer

Annullering
(30.06.2017)

Delaftale 1 annulleres, i det Horsens Kommunes kontrolbud var laveste pris.

Udbud af specialkørsel i Horsens Kommune


Horsens Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Telefon: +45 76292929
E-mail: Udbud@horsens.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horsens.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://horsens.dk/Erhverv/Udbud/UdbudVarerOgTjenesteydelser.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Trine Kyed Stoffers Hansen
Telefon: +45 76292929
E-mail: udbud@horsens.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horsens.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af specialkørsel i Horsens Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter kørsel med visiterede borgere i Horsens Kommune i de 3 nedenstående kørselsordninger. Der er ca. 300 visiterede borgere i kørselsordingerne, og udbuddet omfatter ca. 650 køreplantimer om ugen fordelt på 11 delaftaler.

Specialkørsel: Den udbudte kørsel omfatter kørsel med visiterede borgere til og fra skoler, SFO, børnehaver, aktivitetscentre og andre børneinstitutioner samt aflastningsfamilier. Der foreligger et fast kørselsmønster. Kørsel med tosprogede børn til modtagerklasser i kortere eller længere perioder er også omfattet af udbuddet. Antallet af børn, der visiteres til kørsel vil variere.

Dagcenterkørsel: Den udbudte kørsel omfatter herudover kørsel med borgere, herunder demente, til og fra dagcentre.

Handicap kørsel med voksne: Den udbudte kørsel omfatter desuden kørsel med voksne handicappede.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 127 752 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter 25-30 vogne af vogntype Stor vogn. Vognene skal have en kapacitet på minimum 9 siddepladser ekskl. fører og 3 kørestolspladser.

Det forventede kørselsomfang udgør ca. 590 køreplantimer pr. uge, hvilket svarer til gennemsnitligt 20-24 køreplantimer pr. uge pr. vogn. Kørselsomfanget kan dog ændres for enkelte vogne i forbindelse med, at det endelige antal vogne fastlægges, jf. nedenfor.

Vognene kan køre med borgere omfattet af alle kørselsordninger, jf. pkt. II.1.4) Kort beskrivelse, og der kan således forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.

Vognene vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Der kan forekomme kørsel midt på dagen. Nogle vogne vil dog kun have kørsel enten om morgenen eller om eftermiddagen. Kørslen vil som udgangspunkt foregå alle hverdage. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Forud for driftsstart fastlægger Horsens Kommune i samarbejde med leverandøren det endelige antal vogne, som skal indgå i kontrakten. Horsens Kommune forventer i den forbindelse at inddrage leverandøren i planlægningen af køreplanerne, og leverandøren er derfor forpligtet til at deltage heri i rimeligt omfang. Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Horsens Kommune vil i løbet af kontraktperioden så vidt muligt inddrage leverandøren i planlægningen af kørslen.

Omfanget af kørslen i Delaftale 1 kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det fastlagte antal køreplantimerne, jf. ovenstående afsnit.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør til at køre alle vogne omfattet af Delaftale 1.

Ved Delaftale 1 er der krav om virksomhedsoverdragelse af de medarbejdere, som på udbudstidspunktet er beskæftiget i Horsens Kommune med den af udbuddet omfattede kørsel. Se nærmere her om i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 119 532 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på ekstra vogne

I delaftale 1 udbydes der en obligatorisk option på indsættelse af fem ekstra vogne, hvis der skulle opstå et behov for at øge kapaciteten i delaftale 1.

Tilbudsgivere, der afgiver tilbud på delaftale 1 er forpligtet til at afgive tilbud på optionen.

Leverandøren er forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 10 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn forventeligt skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogne kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogne til samme kørselspris pr. time som for de øvrige vogne i delaftale 1.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager på konkrete vogne/delaftaler, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er baseret på den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til 2 sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 840 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er baseret på den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til 2 sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 7 timer og 30 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 080 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 840 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlænge, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 7 timer og 30 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 080 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 6 timer og 15 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 900 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 0 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 720 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 8

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 4 timer og 35 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (én vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 660 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 9

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 3 timer og 20 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 480 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 10

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 25 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest 4 uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 780 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 11

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

Horsens Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter én vogn af vogntype Lille bil. Vognen skal have en kapacitet på minimum 4 siddepladser ekskl. fører og bagagerumsplads til to sammenklappelige kørestole.

Kørselsomfanget (køreplantimer) udgør ca. 5 timer og 50 minutter om uge.

Vognen kan køre med borgere omfattet af alle kørselsformer, jf. pkt. II.1.4) og der kan forekomme kørsel til alle omfattede institutioner, jf. udbudsmaterialet.

Vognen vil primært have kørsel til institutionerne om morgenen og fra institutionerne om eftermiddagen. Horsens Kommune planlægger og fastlægger kørslen, og ved ændringer i borgergrundlaget kan kørselstimerne og tidsrummet variere. Pakningen er lavet på grundlag af kørselsdata fra 2016. Børn og unge har som udgangspunkt behov for kørsel ca. 42 uger om året, mens øvrige borgere som udgangspunkt har behov for kørsel ca. 50 uger om året.

Kørslerne udføres primært inden for Horsens Kommune, men der kan forekomme enkelte kørsler med ture, der går uden for kommunegrænsen. Start- og slutsted for turene vil dog altid være inden for kommunegrænsen. Ved kørsler med sidste afleveringssted uden for kommunegrænsen, vil ruten altid planlægges med en returkørsel til Dyrskuepladsen i Horsens.

Køreplanen for hver enkelt vogn vil blive meddelt leverandøren senest fire uger efter tildelingen af kontrakten.

Omfanget af kørslen i den enkelte dalaftale kan variere under kontraktperioden, såfremt antallet af borgere og borgergrundlaget ændrer sig. Leverandøren er forpligtet til at udføre og tilpasse sig kørslen, såfremt kørslen ikke varierer mere end +/- 20 % i forhold til det anslåede antal køreplantimer for den enkelte delaftale, jf. udbudsmaterialet.

Leverandøren afregnes for den udførte kørsel med den tilbudte pris pr. køreplantime. Derudover afregnes der med den tilbudte timepris for uddannelse for chaufførernes tid til deltagelse i uddannelse mm. jf. kontraktens bestemmelser.

Der indgås kontrakt med 1 leverandør på delaftalen (1 vogn).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 840 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Horsens Kommune har option på forlængelse af kontrakten af flere gange i indtil 2 år på uændrede vilkår. Horsens Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og af en eller flere omgange.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på indsættelse af ekstra vogn:

Delaftalen omfatter en frivillig option på indsættelse af en ekstra vogn i delaftalen. Tilbudsgiveren bestemmer selv, om han ønsker at afgive tilbud på optionen.

Vælger tilbudsgiveren at afgive tilbud på optionen, vil tilbudsgiveren være forpligtet til at indsætte en ekstra vogn med et varsel på en kalendermåned. En ekstra vogn vil som minimum få en fast køreplan på ca. 6 timer om ugen.

Ved aktivering af optionen oplyser Horsens Kommune leverandøren om, hvor lang en periode den ekstra vogn skal indgå i driften. Perioden vil have en minimumlængde på 6 måneder. Ekstra vogn kan opsiges med et varsel på 3 måneder.

Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogn efter Horsens Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i kontrakten.

Der afregnes for kørsel med ekstra vogn til samme kørselspris pr. time, som for den delaftale, hvor den ekstra vogn indsættes.

Option på ledsager:

Horsens Kommune har option på indsættelse af en ledsager, såfremt der er borgere, der har behov for en ledsager under kørslen.

Ved aktivering af optionen, skal Leverandøren, efter Horsens Kommunes anvisninger, finde og ansætte en ledsager, der har kompetencer til at håndtere den/de konkrete borgeres behov. Yderligere krav til ledsager fremgår af kontrakten. Ledsageren skal indsættes i driften senest 10 hverdage efter anmodningen herom er modtaget fra Kommunen, eller efter nærmere aftale. Ledsageren kan afmeldes med et varsel på 10 hverdage.

Der afregnes særskilt timepris for ledsageren, og der afregnes i forhold til den tid, som ledsageren tilbringer i vognen sammen med borgeren, der har behov for en ledsager.

Alle tilbudsgivere skal afgive en timepris for ledsagere for hver enkelt delaftale, som der afgives tilbud på.

Optionen indgår ikke i evalueringen af tilbuddene. Horsens Kommune vælger selv, om de aktiverer optionen i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anførte kontraktværdi er beregnet på baggrund af den fulde kontraktlængde, dvs. 4 år plus 2 års forlængelse.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Leverandøren skal have en gyldig bustilladelse eller taxabevilling.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Taxiloven eller busloven.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se nærmere herom i kontrakten, der er en del af det samlede udbudsmateriale.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/12/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/12/2016
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ingen adgang til åbning af indkomne bud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Horsens Kommune afholder informationsmøde vedrørende udbuddet den 30.11.2016 kl. 12:00-13:00. På informationsmødet vil de væsentligste detaljer omkring udbuddet og tilbudsafgivelsen vil blive gennemgået.

Informationsmødet afholdes på rådhuset i Horsens Kommune. Tilmelding til informationsmødet skal ske på e-mailadressen angivet i udbudsmaterialet senest den 28.11.2016..

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over en tildelingsbeslutning skal være modtaget i klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/11/2016

Send til en kollega

0.062